Инженерите от Щутгарт в сътрудничество със специалиста по оборудване ACS предлагат две версии
Различен прототип: Mercedes тества нова версия на бронирания военен-G. LAPV 6,1 попадна в обектива на нашия ловец на прототипи.
Light Armoured Patrol Vehicle - леко, брониран патрулен автомобил, накратко LAPV. Това е абревиатурата на "танка G" на Mercedes. Инженерите от Щутгарт в сътрудничество със специалиста по оборудване ACS от Айхах предлагат две версии за клиенти от армиите по света: LAPV 5,4, за Бундесвера под името Enok и LAPV 6,1, който попадна в обектива на нашите ловци на прототипи на тестдрайв на Полярния кръг.
Бронираният G с портални оси
LAPV 6,1 коренно се различава от технологията на окачване при Enok, която е изградена върху стандартната версия на военния модел G461. LAPV 6,1 е изграден върху портални оси (както при G63 AMG 6x6), които са оборудвани с огромни 37-цолови гуми. Това придава на LAPV 6,1 характерната груба визия, но и осигурява голямо предимството и по-добра защита срещу мини, заедно с големия пътен просвет. Означенията на типа 5,4 и 6,1 показват общото тегло на превозното средство съответно при 6,1 само 6,1 тона.
Бундесверът заяви през 2015 г. 49 екземпляра от LAPV 6,1, които ще бъдат доставени до края на 2017 г.и ще бъдат предоставени на щаба на Специалните сили. Прототипът на LAPV 6,1 прави впечатление преди всичко с необичайното си окачване с по два амортисьора на колело, които са оборудвани с външен резервоар, същите, които се използват при рали състезанията.
LAPV 6,1 върху Beadlock джанти
За разлика от познатия досега модел на LAPV 6,1, засега липсва само новата броня. На новите, характерно оформени стоманени брони има интегрирана лебедка, която е оборудвана с пластмасово въже и модерен адаптер за бързо освобождаване. Над предното стъкло се намира отворът на смукателя.
Тежащият нето 4,8 тона прототип LAPV 6,1 се търкаля върху специални т.нар Beadlock джанти. Те са завинтени посредством външен пръстен, с който гумата е фиксирана към колелото. По този начин може да се кара с доста малко налягане на въздуха, без гумата да се трие в джантата. Това специално е много добре за шофиране в дълбок пясък или в дълбок сн