Два нови BlueEFFICIENCY мотора ще заработят в близко бъдеще под капака на Mercedes-Benz GLK.
Първият двигател, с който е оборудван GLK 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY, генерира 204 к. с. и 500 Нм въртящ момент от 2,2 литра работен обем. Германците се хвалят, че това е „най-мощният четирицилиндров дизелов мотор за SUV”, като резултатите го доказват. 250 CDI 4MATIC BE ускорява от място до 100 км/ч за 7,9 секунди, като възходящото движение на стрелката в скоростомера спира едва при 213 км/ч. Средният разход, отчетен от Mercedes-Benz, е 6,7 литра за 100 км пробег при CO2 от 176 гр/км.
Ако все пак тези цифри не ви се струват достатъчно „зелени” (в действителност SUV сегментът и екологията не споделят сходни интереси), от Mercedes-Benz са подготвили специално за вас втория нов модел - GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY. Работният момент остава същият, но при 170 к. с. и 400 Нм, благодарение на което разходът пада на 6 литра (158 гр CO2 на км). Когато бъде комбиниран с автоматичната трансмисия 7G-TRONIC и с двойно предаване обаче, GLK 220 CDI 4MATIC BE се нуждае от също толкова гориво, колкото и по-мощната версия.
Двата мотора „имат потенциала да отговарят на стандарта за вредни емисии EU6, както и на BIN 5 в САЩ”, обясняват от компанията. Интересно, дали в случая „имат потенциала” означава, че те наистина отговарят на тези нива или се нуждаят от допълнителна модификация, за да го направят.
Външно двата нови модела няма да се различават съществено от представения наскоро GLK. Единственият съществен отличителен белег ще бъдат олекотените колела, „обути” в гуми с размери 235/60 R17 и с ниско съпротивление на търкаляне.
От Mercedes-Benz ще използват възможността да представят и някои нови екстри за GLK модела като безключовото влизане, камерата за задно виждане, интелигентния пакет „светлина” със светодиодни дневни светлини и изкуствената кожена тапицерия ARTICO. Най-голямо внимание обаче ще получи AMG пакета с нови брони, 20-цолови AMG колела и множество хромирани елементи.