Очаква се BMW да представи официални данни за продажбите си през 2015 в понеделник (днес)
Силните продажби в Китай помогнаха Mercedes-Benz да измести в края на милата година Audi в глобалните продажби на луксозните автомобили, като Mercedes се нареди на престижното второ място след обичайния No.1 BMW.
Очаква се BMW да представи официални данни за продажбите си през 2015 в понеделник (днес).
Продажбите на марката Mercedes нараснаха с 13% до 1 871 511 автомобила, в сравнение със скок от 3,6% в сравнение с 1 803 250 единици, продадени през миналата година от дъщерното дружество на Volkswagen Group - Audi, сочат обявените данни днес.
И двата автомобилни гиганта публикуват рекордни продажби за 2015 г., но Mercedes отбелязва по-силен растеж в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, чиито нови доставки скочиха с 33% до 373 459 автомобила.
Daimler се възползва от повишаването на търсенето на своята нова C-класа, чиито продажби нараснаха с 40% до 443 909 автомобила през миналата година.
C-класата е в шоурумовете от март 2014 г., но началото на производството на версията с дълга база в Китай, което започна през юли 2014, добави допълнителна инерция на продажбите на Mercedes в страната.
Стартът на новата E-класа ще даде нов импулс, казват от Daimler.
"Очакваме допълнителен тласък на продажбите през 2016 г. благодарение на новата Е-класа", заяви Ола Каелениус, член на борда на Mercedes-Benz, отговарящ за продажбите.
Mercedes вече представи новата E-класа на автомобилното изложение в Детройт.
За разлика от Mercedes-Benz Audi, чиито продажби в Китай паднаха с 1,4% през миналата година до 570 889 коли. Водещото подразделение на Volkswagen представи нова по-лека версия на A4 и с по-нисък разход на гориво, която през миналата година осигури една пета от световното производство на Audi.
През последните месеци Audi и компанията-майка Volkswagen бяха въвлечени в скандала с манипулираните двигатели.
В официално изявление на Audi се казва, че компанията очаква тласък на продажбите благодарение на новите модели А4 и Q7, които вече са на пазара. "С продажби от 1,8 милиона единици надминахме целта, определена в стратегията ни за 2015 г., при план от 1,5 милиона коли продадохме с 300 000 броя повече", каза изпълнителният директор на Audi Рупeрт Щадлер.
През 2014 г. BMW продаде 1,81 милиона автомобила, а Audi тогава зае второто място с 1,74 милиона нови регистрации. Mercedes отиде на трета позиция с 1,65 милиона луксозни коли, продадени през тази година. BMW държи короната по продажби сред премиум марките от 2005 г. насам.