Най-голям ръст на продажбите през месеца е фиксиран в Япония
За немския автомобилен концерн Mercedes-Benz този март стана рекорден в цялата история на компанията по продажби на автомобили, казва се в изявление на Daimler AG. В сравнение с февруари показателят е скочил с 13,3% и количеството продадени автомобили възлиза на 158 500 единици. Успешният март бележи и края на успешното тримесечие на годината, което също е най-добро по продажби в историята на фирмата (+15,2%, 374 300 автомобила).
„С началото на тази година продължават нашите успехи, започнали през 2013 г., когато представихме няколко нови модела. Във всеки един от трите месеца на тази година регистрирахме двуцифрени числа на ръста на продажбите”, подчерта шефът на отдела по продажбите на Mercedes-Benz Ола Калениус. Според данните на компанията главен тласък на ръста се дължи на сегмента на компактните автомобили на марката (класите A, B, CLA и GLA). Продажбите на тези модели са скочили с 26% и съставляват почти една трета от всички реализирани през март коли на компанията.
Като цяло, за последните девет месеца от средата на 2013 г. световните продажби на автомобилния гигант са нараснали с 10%. Но основното внимание на ръководството на Mercedes-Benz е фокусирано не само към компактните коли, но и към автомобилите от премиум сегмента. Целта на компанията е към 2020 г. да изпревари BMW и да върне лидерската си позиция в сегмента на луксозните автомобили, изгубена още през 2005 г. Затова през оставащите шест години до посочения срок Mercedes-Benz планира да представи не по-малко от 30 нови модела.
Що се отнася до отделните региони, то най-голям прираст на продажби на Mercedes-Benz през март е фиксиран в Япония (+39,5%, 8700 автомобила), след това се нареждат Китай (+34%, 24 900 коли) и САЩ (+11,2%, 27 400 единици). В Европа ръстът е достатъчно скромен (+7,6%, 76 600 броя) и се дължи основно на Великобритания с ръст от 20%. На своя собствен пазар (в Германия) продажбите на концерна са скочили едва с 1%.