По-големият Smart може да стане съперник на Audi A1
Най-малкият автомобил на Mercedes-Benz ще остане компактната A-класа, докато брандът Smart може да разшири гамата на субкомпактните модели, каза шефът на Daimler Дитер Цече.
"От доста време водим спор дали Mercedes трябва да разшири B [субкомпактния] сегмента и решихме, че това не трябва да се случва", заяви Цече миналата седмица по време на медийно събитие. "Съществува възможност Smart да разшири субкомпактния сегмент, но това още не сме решили", допълни той.
Изпълнителният директор на Daimler, който е и шеф на марката Mercedes, каза още, че за Mercedes ще е трудно да стане печеливш със субкомпактен модел. Висококонкурентният сегмент вече има изградени характерни черти с такива продукти, като A1 на Audi, част от състава на Volkswagen Group или моделната палитра на бранда Mini от състава на BMW Group.
Това лято Smart ще представи третото поколение на микро модела с две седалки ForTwo и второто поколение на ForFour с четири места. С дължина от близо 3500 мм, новият ForFour ще се изправи в трудна пазарна битка с такива малки автомобили като Fiat 500 и Opel/Vauxhall Adam.
Преди година немско издание писа, че Mercedes обсъжда разработване на така наречената X-класа с моделна гама от малки автомобили с предно предаване, като цената да е по-ниска от 20 000 евро. Автомобилите ще запълнят нишата между бранда Smart и компактните модели Mercedes A- и B-класата.
Беше казано още, че Mercedes планира да разработи тази програма с участието на Renault-Nissan, като разшири партньорството си и обедини усилия в създаването и производството на малки автомобили и двигатели. Mercedes тогава заяви, че има за цел на реализира в глобален мащаб между 100 000 и 150 000 единици от всеки поотделно на първите два модела от X-класата.