Mercedes официално представи SLK 55 AMG. Дебютът на спортния модел, който е оборудван с атмосферната версия на новия 5,5-литров V8 на AMG, е планиран за изложението във Франкфурт.
SLK 55 AMG се различава от стандартната версия по модификациите в предната част, получила нов спойлер, LED дневните светлини, интегрирани в горната част на въздуховодите, раздутите прагове, дифузора, който е приютил в двата си края накрайниците на новата изпускателна система, както и по спойлера, монтиран на багажника.
В салона промените са минимални, като впечатление правят спортните седалки на AMG с AIRSCARF системата за отопление на зоната около врата на водача и неговия спътник, модифицираните контролни уреди и множеството алуминиеви панели.
5461-кубиковият двигател на SLK 55 AMG на практика представлява атмосферната версия на 5,5-литровия туинтурбо V8, който намери своето място под капака на E 63 AMG, CLS 63 AMG, S 63 AMG и CL 63 AMG. Въпреки това той е с цели 60 к.с. по-мощен от аналогичния двигател за предходната версия, което означава 422 к.с. при 6800 об./мин. Пикът от 540 Нм се отчита при 4500 об./мин.
Въпреки значително подобрените динамични характеристики новият SLK 55 AMG ще може да се похвали с 30% по-добра ефективност спрямо своя предшественик. Нивата на емисии CO2 са ограничени до 195 г/км, а средният разход – до 8,4 литра, което е възможно благодарение на серийния старт/стоп, системата за деактивация на четири от цилиндрите при ниско натоварване и активната изпускателна система с два независими клапана на задните ауспухови гърнета. Самото тегло на мотора също е намалено драстично и вече възлиза на 187 кг.
Какво говорят цифрите? Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,6 секунди при активиран S (Sport) режим на AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC трансмисията (другите два режима са (C) Controlled Efficiency и (M) Manual), а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.
Силата се нуждае от контрол, като в случая той е поверен на Torque Vectoring и AMG Direct-Steer помощниците, както и на високоефективната спирачна система на AMG с 360-милиметрови дискове (330 за задната ос). AMG Handling пакетът, който включва по-твърди настройки на окачването, самоблокиращ се заден диференциал, композитни дискове за предните колела и AMG Performance волан, се предлага като опция.
Базовата цена за SLK 55 AMG е 72 590 евро за Германия с включен ДДС. Пазарната премиера е насрочена за януари догодина.