Mercedes публикува първите официални фотографии и технически характеристики на новия SLK. Продажбите му стартират това лято.
Дизайнът на третата генерация е повлиян сериозно в предната си част от SLS AMG, като без съмнение и четирвратото купе CLS е оставило своя отпечатък. Промените обаче не са само стилистични, тъй като коефициентът на челно съпротивление при новия модел е намален от 0.32 на 0.30.
Електронно-контролираният твърд покрив ще се предлага в три версии – базовата просто е решена в цвета на купето, вторият вариант използва тонирано стъкло, а третата е базирана на новата технология MAGIC SKY CONTROL, при която стъклото може да бъде затъмнено само с натискането на един бутон.
Първоначално SLK ще получи три разновидности на силовия тракт, като и трите двгателя са с директно впръскване. SLK 200 BlueEFFICIENCY и SLK 250 BlueEFFICIENCY ще разчитат на 1,8-литровия четирицилиндров мотор съответно във версия със 135 кВт (184 к.с.) и със 150 кВт (204 к.с.). По този начин SLK 200 BlueEFFICIENCY става най-икономичният роудстър в сегмента, тъй като когато е комбиниран с опционалната седемстепенна 7G‑TRONIC PLUS трансмисия, се нуждае само от 6,1 литра за 100 километра пробег при 142 г/км емисии CO2. Същевременно за спринта от 0 до 100 км/ч са нужни съвсем приличните 7 секунди. Максималната скорост достига 237 км/ч, като при версията с механична трансмисия е възможно ускорение до 240 км/ч.
SLK 250 BlueEFFICIENCY стандартно е оборуван със 7G‑TRONIC PLUS, като и при него съотношението ефективност/екология е обещаващо. Средният разход е 6,2 литра, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,6 секунди, а максималната скорост е фиксирана на 243 км/ч.
На този етап върховият модел ще бъде SLK 350 BlueEFFICIENCY. 3,5-литровият V6 генерира 225 кВт (306 к.с.), достатъчни за спринта от 0 до 100 км/ч при налични 5,6 сеунди и за 250 км/ч максимална скорост. Същевременно изцяло новият двигател се задоволява със среден разход от 7,1 литра при 167 г/км CO2. Старт/стоп системата е стандартна не само за този мотор, но и за двете версия на 1,8-литровия.
SLK ще може да се поръча с три версии на окачването. Базовият вариант е с класически стоманени пружини, като тази концепция се използва и при спортния, като там настройките са по-агресивни от стандартното. Dynamic Handling пакетът пък включва адаптивно окачване.
Третата генерация на модела ще получи и пълно бойно снаряжение по отношение на системите за сигурност. ATTENTION ASSIST и ADAPTIVE BRAKE са част от стандартното оборудване, а към тях може да се добави още DISTRONIC PLUS пакета. Повече за тях може да прочетете тук.
Поръчките на новия SLK започват на 17 януари. Цените с включен ДДС за Германия са съответно 38 675 евро за SLK 200 BlueEFFICIENCY, 44 256 евро за SLK 250 BlueEFFICIENCY и 52 300 евро за SLK 350 BlueEFFICIENCY.