Флагманът в спортната линия на Mercedes ще претърпи серия от трансформации, най-важната от които е повишената с 20 к.с. максимална мощност. Новият SLS AMG GT ще се появи на пазара още тази есен.
Промяната при спортния модел на германците явно е толкова съществена според тях, че си струва и името му да бъде коригирано. Това е причината към SLS AMG да бъде добавено обозначението GT, въпреки че в случая не става дума за състезателна версия като SLS AMG GT3.
Екипът на Mercedes е положил най-големи усилия върху силовия тракт. Благодарение на препрограмирания софтуер за управление 6,2-литровият атмосферен V8 на AMG генерира 591 к.с., което е с 20 повече спрямо предишната версия. Същевременно AMG SPEEDSHIFT DCT трансмисията с два съединителя позволява „по-директна и спонтанна” смяна на предавките при ръчен режим и води до „значително намаляване на времето за реакция”.
Промените по силовия тракт на SLS AMG не са единствено рекламен трик, тъй като на теория те би трябвало да доведат до подобрение с една десета във времето за ускорение от място до 100 км/ч. Това означава, че SLS AMG GT ще изпълнява класическия спринт за 3,7 секунди при 3,8 за SLS AMG.
За по-добрата странична динамика пък ще отговаря оптимизираното AMG RIDE CONTROL Performance окачване, което може да се похвали с по-твърди настройки. Режимът Comfort е премахнат, като за ежедневна употреба от Mercedes препоръчват Sport. Sport Plus пък дава най-добри резултати при равна и добре поддържана настилка и при каране на писта.
Външният вид на SLS AMG също е променен, но не толкова съществено. Челните светлини са с черни панели, а стоповете – затъмнени, спирачните апарати са решени в червено, докато рамката на радиаторната решетка, корпусите на огледалата и ламелите на „хрилете” са в черен гланц. В салона пък ви очаква нова тапицерия от естествена кожа и алкантара, комбинирана с червени тегели и колани.
SLS AMG GT ще се появи на пазара в Германия през октомври, а в САЩ – месец по-късно. Версиите отново ще бъдат две – купе и кабриолет, като базовите им цени са съответно 204 680 и 213 010 евро. През 2013 г. пък се очаква появата на електрическия E-CELL.