MG е собственост на китайския концерн SAIC и планира завръщане в Европа
Култовата марка MG към момента е стопроцентова собственост на китайския концерн SAIC и планира скоро да се завърне на британския пазар с ново електрическо комби. SUV моделът ZS EV ще опита късмета си и на други европейски пазари.
Китайският концерн SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) има сериозни традиции в сътрудничеството с европейски марки, включително благодарение на своето джойнт-венчър предприятие с Volkswagen. В Германия електрическият Maxus EV80 вече отбеляза първите си продажби, макар и в скромно количество.
Във Великобритания SAIC са известни основно с марката MG (Morris Garage), която дълги години произвеждаше легендарни спортни машини, но откакто е собственост на китайците, за съжаление, прави доста обикновени автомобили, напоследък предимно с електрическо задвижване. Отначало автомобилите на марката се сглобяваха в едновремешния британски завод близо до Бирмингам, но постепенно дейността там замря и сега всички продукти на MG Rover идват от Китай.
Roewe за китайския пазар, MG за Европа
Компактният SUV модел MG ZS Electric ще бъде първият от новите модели на марката. Скоро след това трябва да последва и електрическо комби. На базата на MG 5 в Китай се продава Roewe Ei5. Марката Roewe за Китай се явява нещо като своеобразен наследник на Rover, или поне така виждат нещата в SAIC.
Даниел Грегориум, който ръководи маркетинга на MG, казва следното пред британското списание Autocar: "За нас е радващо, че ще предложим един единствен по рода си в своя клас модел. Най-много ни интересуват големите корпоративни клиенти."
Реално погледнато той е прав - към момента на пазара няма друго компактно комби с електрическо задвижване. Дългият 4,54 метра Roewe Ei5 в Китай се предлага с електомотор с мощност 116 конски сили и батерия с капацитет 52,5 кВтч. Пробегът с едно зареждане е около 420 километра, максималната скорост е 150 км/ч.
MG ZS вече се продава в Австрия
Интересно е да се отбележи, че MG ZS Electric вече се продава от един австрийски дилър с начална цена 32 000 евро. Остава да видим дали и доколко ще се осъществят идеите за експанзия на повече европейски пазари - и с какъв успех ще се увенчаят.