Спортното изпълнение на MINI Countryman е поредното творение на подразделението John Cooper Works, създадено с една основна цел – да носи положителни емоции.
MINI Countryman е автомобил, който човек или харесва, или не – средно положение трудно може да има. Едни категорично не признават Countryman за пълноправен продължител на философията на марката, докато според други той е стопроцентово MINI, при това с немислима за останалите представители на гамата функционалност. Разнищването на въпроса в кое от двете твърдения има повече истина в случая изглежда като чисто губене на време – в крайна сметка моделът се радва на отлични продажби, така че тези, които го харесват и искат да го притежават, очевидно са предостатъчно, а пък за заклетите почитателите на класическите ценности на MINI марката предлага достатъчно други модели, отговарящи на всички техни критерии.
Именно поради тази причина няма и да се впускаме в съждения по въпроса има ли светът истинска нужда от компактен Crossover със сериозно намален клиренс, обути с нискпрофилни спортни гуми колела с голям диаметър и мощен бензинов турбомотор с 218 к.с. – първо, защото този продукт гарантирано ще намери сериозен брой почитатели, и второ, защото автомобилът действително доставя огромно удоволствие при каране. Налице тук са всички „специалитети” на версиите JCW – двигател с увеличена мощност и още по-агресивен звук, още по-ефективни спирачки, още по-твърдо окачване и, както подобава на модел с подобни атлетични заложби, множество спортни акценти във външността и интериора. 1,6-литровият двигател с турбокомпресор за пореден път респектира със своя репертоар от възможности, включващ невероятна за работния му обем тяга в почти целия оборотен диапазон (максималният въртящ момент от 270 Нм остава константа в огромния спектър между 2000 и 5600 оборота в минута), спонтанни реакции при всяко докосване на газта и съвсем умерен разход при разумен стил на шофиране. На типичната за марката висота е и пътното поведение – макар прословутото „картинг усещане” да не е чак толкова силно изразено, колкото при по-малките модели на MINI, за представител на Crossover сегмента автомобилът се държи като професионален спортист, а двойното предаване ALL4 успява да усвои реалните ползи от мощта на задвижващия тракт дори по-ефективно, отколкото останалите членове на семейството John Cooper Works.
Текст: Божан Бошнаков