Базовото изпълнение на кросоувъра е със задвижване на предните колела
Mini пуска на пазара в края на 2016 новото Mini Countryman. Кросоувърът последно беше подложен на фейслифтинг, а новото поколение получи платформа с предно задвижване. Сега новото Mini Countryman трябва да се доказва на пистата Нюрбургринг.
Платформата UKL (по-нисък клас) вече може да се открие в новото Mini, както и при BMW Серия 2- Active Tourer и в предстоящото BMW X1.
Базовото изпълнение на новото Mini Countryman е със задвижване на предните колела, има и опция със задвижване на всички колела "4х4". Към другите версии отново се числят малко по-мощните производни Cooper S Countryman и John Cooper Works. Те се задвижват от двулитров турбо в комбинация с шестстепенна автоматична трансмисия или ръчен еквивалент. Основната версия се задвижва от 1,5-литров трицилиндров агрегат.
Наред с това Mini предлага Countryman и с хибридна версия. Contryman с плъгин хибридно задвижване ще бъде на разположение малко по-късно. Пробегът с изцяло електрическо задвижване възлиза на 34 км.
Когато новото Mini Countryman стъпи на пазара през 2016, то ще бъде по-голямо и по-внушително в сравнение с предшественика си. Общо 20 сантиметра ще бъде по-дълго, като това ще се отрази и на интериора, пътниците ще се радват на повече пространство. Кросоувърът е дълъг 4,30 метра и предлага повече от 460 литра товарен обем. В момента Mini Countryman е с дължина 4,11 метра. Освен подвижната седалка, автомобилът разполага с нови функции за повишаване на сигурността, това са Headup дисплей, асистент за предотвратяване на сблъсък, парктроник и разпознаване на пътните знаци.