MINI ще може да се похвали с емисии CO2 от под 100 г/км тази есен, когато обновената версия на модела ще получи 1,6-литровия дизел на BMW.
Досега дизеловите модификации на MINI използваха 1,6-литровия двигател на PSA, но за моделната 2011 г. те ще получат аналогичния като работен обем мотор на BMW, който в момента се използва при 116d. Две ще бъдат неговите версии – 90 к.с. за MINI One D и 112 за MINI Cooper D, като емисиите CO2 са 99 г/км при среден разход от 3,8 литра.
Собствениците на Cooper D ще разчитат на 270 Нм в диапазона от 1750 до 2250 об./мин, благодарение на което за ускорението от 0 до 100 км/ч са нужни по-малко от 10 секунди. Максималната скорост достига 197 км/ч.
Новият двигател ще се предлага и за Clubman и Convertible версиите, като това ще бъде първият открит модел на MINI с дизелов агрегат. Емисиите CO2 при двата модела ще бъдат малко по-високи отколкото на Cooper D, а именно 103 и 104 г/км при 3,9 литра разход.
Визуалните промени във фейслифта на MINI засягат хромираните елементи на радиаторната решетка, новата предна броня, съобразена с изискванията за безопасност на пешеходците, както и LED стоповете за всички модели.
В салона са модифицирани контролните уреди за аудио и климатичната системи, разширена е цветовата палитра на тапицерията, аудиосистемата вече има възможност за работа с MP3 формат и разполага с линеен вход. Mini Connected системата също е оптимизирана, като собствениците на iPhone ще могат да гледат своите видеоклипове и снимки директно на монитора, както и да следят Facebook и Twiter профилите си.
От BMW обещават множество опции за персонализиране на автомобила. Трите основни версии на MINI ще се наричат Scene, Classic и Rally, като последната неминуемо ни навежда на мисълта, че компанията е все по-близко до завръщането си в Световния рали шампионат.
В официалния преспакет за фейслифта на MINI са публикувани и снимките на обновения John Cooper Works (211 к.с.), които може да видите в специалната галерия.