След закупуването на марковите права MINI ще предложи на автомобилната публика собствените си модели John Cooper Works. Заводският тунинг повдига двигателната мощност на 211 конски сили, превръщайки британеца в малко бойно торпедо.
За да възобнови славното име на традиционния британски тунер, MINI оборудва двата модела с най-изтънчените състезателни технологии. Техническите данни на 1,6-литровия двигател съобщават за 211 к. с. и 260 Нм максимален въртящ момент, постигнати посредством подсилени бутала, нови клапани, модифицирани глави на цилиндъра и турбокомпресор Twinscroll.
Икономичен спортист
Четирицилиндровият агрегат с директно впръскване на горивото стъпва върху състезателния мотор, използван от болида MINI Challenge. С негова помощ двувратият MINI ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди, докато по-дългият Clubman се нуждае от две десети повече. Въпреки че циферблатът на скоростомера е разграфен до 260 км/ч, максималната скорост достига "едва" 238 км/ч. По данни на производителя средният разход е около 6,9 литра, а вредните емисии са под нивото на еконормата Евро 5.
И двете спортни версии разполагат с модифицирана изпускателна система, преработена шестстепенна трансмисия и адаптирана към новите способности на автомобила спирачна система. За да бъде оптимизирано сцеплението на 17-цоловите предни колела, конструкторите инсталират електронен диференциал и настройват подобаващо ходовата част на "мъника".
Индивидуализиращи аксесоари
При поръчване на пълния пакет изменения получавате черен спойлер върху покрива, спортно окачване с лакирани в червено пружини, карбонови коруби на страничните огледала, издут преден капак и перфорирани спирачни дискове. В салона пък откриваме специален скоростен лост, индикатор за смяна на предавките, както и няколко други идеи от състезателните спортове.