Французинът Людовик Лазарет имал изостанали една каросерия и един двигател, събрал ги в едно и получил нещо невероятно и наистина уникално – открито класическо Mini с 460 к.с.
Предназначението и целта на съществуването на повечето автомобили си личат отдалеч, но този определено не е като другите и се нуждае от допълнителни уточнения. И така… Имало едно време един автомобилен инженер на име Алек Исигонис, който създал малък автомобил на име Mini. Малко по-късно конструкторът използвал неговата техническа база и за открито бъги, което да се използва от британската армия. Военните обаче отказали поръчката, тъй като с ниския си клиренс и малките си колела возилото имало твърде ораничена проходимост извън пътя.
Първо амфибия, после открито бъги с V8
В крайна сметка се оказва,, че моделът, който междувременно всички познават под името Moke, тепърва ще се радва на блестяща цивилна кариера като открито и жизнерадостно бъги за прекарване на свободното време. В периода между 1964 и 1993 година той се произвежда в различни държави в Европа, Aфрика и дори в Австралия и се сдобива с почти толкова голяма популярност, колкото и класическото Mini. Във Франция бъгито също е изключително харесвано, а сред феновете му е и конструктурът на екзотични разработки на мотоциклети и автомобили Людовик Лазарет. През 2017 година французинът създава вдъхновен от Мoke автомобил-амфибия, от който впоследствие произвежда по около десет екземпляра годишно.
Наскоро Лазарет установява, че му е останала една алуминиева каросерия от прототипната фаза на амфибийния Moke и тъй като французинът очевидно не е почитател на разхищенията, решава да й вдъхне живот. Речено-сторено. Късата каросерия се сдобива със 17-цолови колела и двигател, който на пръв поглед едва ли би могъл да бъде по-неподходящ за целта. Става дума за осемцилиндрова машина на Maserati с мощност 460 к.с. и максимален въртящ момент от 520 Нм. 4,7-литровит V8 използва оригиналнта си автоматична трансмисия, управлявана с планки от волана.
Едва 1,85 килограма на конска сила
Вътрешното пространство на „Maserati Moke” е запазило своя минималистичен характер. Налице са две разделени от високия централен тунел седалки с предпазни колани, два педала и един спортен волан с емблемата на Maserati, зад който е разположен и единственият контролен прибор на таблото – скоростомерът. Лазарет посочва тегло от 850 килограма за своя Mini V8 M, което означава, че теглото на конска сила възлиза на феноменалните 1,85 килограма.
Уникалният екземпляр в момента се продава, като Лазарет ще съобщи цената на Mini V8 M само при конкретно запитване. Автомобилът все още не е хомологиран за движение по пътищата и за разлика от другите произведения на французина, не може да плува – двигателят му би го потопил в миг…
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Забележително откачените произведения като Mini V8 M дават цвят и сол на сивото автомобилно еднообразие. Затова е прекрасно, че има хора като Людовик Лазарет, притежаващи куража и желанието просто да създадат нещо толкова лудешко. Зад волана на „Maserati Moke” обаче трябва да сядат хора със здрави нерви и сериозни умения, защото ездата на този снаряд обещава да бъде наистина сериозно приключение.