Дизайнът ще прилича на модела Mini X-Raid, който стана четирикратен победител в Рали Дакар от 2012 година
Компанията Mini започна пътни тестове на новото поколение Contryman, съобщава британското издание Autocar. Продажбите на автомобила ще започнат в края на следващата година. Не е изключено публичният дебют на новия модел да се състои по време на автомобилното изложение във Франкфурт през септември 2015.
Компанията подчертава, че новият SUV ще бъде истински Contryman. Дизайнът ще прилича на модела Mini X-Raid, който стана четирикратен победител в Рали Дакар от 2012 година.
Новият автомобил е построен на платформата UKL. Той ще получи и шаси от новото комби Clubman. В този момент следващото поколение Contryman носи работен индекс F60. Автомобилът ще бъде значително по-голям от своя предшественик. Всички технически подробности за модела се пазят в тайна.
Освен това по време на автомобилното изложение във Франкфурт ще се проведе публичната премиера на новото поколение Clubman. Веднага след дебюта компанията ще стартира и продажбите на новия модел.
Новият Clubman ще бъде изграден върху платформата UKL от BMW. Автомобилът ще бъде значително по-голям от предшественика си. Според неофициални данни размерите на колата са: 4223 мм дължина, 1844 мм широчина и 1450 милиметра височина. Благодарение на това новият Clubman ще бъде най-големият модел в историята на Mini.
За двигателната гама не се съобщава нищо. Най-вероятно автомобилът ще получи същите двигатели като Cooper - два бензинови и един дизелов. В първия случай става дума за задвижващи агрегати с технология TwinPower Turbo. Това предполага турбокомпресор с директно впръскване на горивото и безстепенно променливо управление на фазите на газоразпределение. В зависимост от нивото на изпълнение автомобилът може да бъде оборудван с шестстепенна механична предавателна кутия или с шестстепенна автоматична.