Радостин Василев отговори на отвореното писмо на Михайлов
Автомобилната федерация на България е с действаща забрана за провеждане на състезания, след като Министерството на младежта и спорта установи куп нарушения в администрирането на шампионатите под шапката ѝ. Три състезания от 2021 г. станаха причината за санкцията - рали „Твърдица“ (АСК „Престиж“), рали крос „Ловеч“ (АСК „Вромос) и рали крос „Криводол“ (АСК „Старт М Криводол“).
След наложените санкции президентът на АФБ Камен Михайлов изпрати отворено писмо към служебния премиер тогава Стефан Янев и към президента Румен Радев, обяснявайки, че „стремежът на сегашния министър на спорта (Андрей Кузманов) да постави приближени до себе си лица начело на Федерацията“ е явен.
Това се случи в края на 2021 година. В началото на настоящата Радостин Василев вече в правото си на постоянен министър назначи проверка на АФБ, като са „изискани документи, подробно описани в 26 точки“. Те не са представени по надлежния ред и в указания срок, като са направени разяснения само по девет от 26-те точки.
АФБ реагира остро на отправените обвинения и стартира петиция с искане забраната за провеждане на състезания да бъде вдигната. Ръководеният от Камен Михайлов екип дори заплаши с „блокиране на магистрали и протести пред парламента“.
Позицията на настоящия министър на спорта Радостин Василев обаче е повече от категорична. Официалният отговор на институцията гласи, че “гузната истерия, в която изпада председателят на АФБ, най-вероятно се дължи на факта, че черните кранчета в държавата секват“.
Василев същевременно подчертава, че неговият екип ще работи за установяването на обективната истина и че той „няма да се подаде на натиск от лица, които с действията си ясно показват, че защитават свои лични интереси и особено от лица, които са били любимци на предходното дискредитирано управление.“
Категоричната позиция на Василев недвусмислено сочи, че конфликтът с АФБ се задълбочава и че настоящият регулатор на моторспорта у нас няма да може да възобнови дейността си в близко бъдеще. Това дава сигурен жокер в ръцете на БФАС, която се опитва да си върне властта в автомобилния спорт.
Още в края на миналата година ръководената от Румен Дунев структура обяви, че „се стреми да възстанови спортната си лицензия от ММС и всеки един клуб, състезател и организатор е добре дошъл да членува и да спортува, след като представи изрядни документи и заплати годишен членски внос, без да заплаща такси за разглеждане.“
За съжаление битката за власт между АФБ и БФАС, чиито арбитър би трябвало да бъде Министерството на младежа и спорта, вероятно ще доведе до нулев сезон в националните моторспорт шампионати.