През първото тримесечие на 2021 г. моделът ще започне да се продава в САЩ
Mitsubishi Eclipse Cross бе представен през 2017 г. Не може да се отрече обаче скандалният му характер . Това до голяма степен се дължи на необичайната пета врата, стъклото й е разделено от хоризонтална лента със спирачна светлина. Но след сегашното обновяване Eclipse Cross губи този дизайнерски елемент - задната врата става по-традиционна. А за обновения SUV дизайнерите ретушират светлините и задната броня, а също така сериозно променят предната част, в която само капакът и калниците остават същите. Основната иновация на Eclipse Cross през 2021 г. обаче е вградената бензино-електрическа версия PHEV.
В Япония вече поръчват обновения Eclipse Cross, включително версия PHEV, но автомобилите на живо ще пристигнат в шоурумовете по-късно тази година. През първото тримесечие на 2021 г. моделът ще започне да се продава в САЩ, въпреки че не се планира хибрид. Но преди всички останали, австралийците и новозеландците ще получат кросоувъра без префикса PHEV. Хибридът ще бъде достъпен там през следващата година.
В зависимост от условията и нивото на зареждане бензино-електрическият агрегат работи в един от трите режима - EV, Series Hybrid и Parallel Hybrid. Освен това компанията твърди, че е естествено автомобилът да е източник на електричество. С пълна батерия и резервоар за гориво, Eclipse Cross може да захранва жилище за три дни, при условие че домакинствата използват не повече от 10 кВтч на ден.
Новият осеминчов дисплей на мултимедийната система има механични копчета за регулиране на силата на звука и други настройки, той е разположен по-близо до водача и пътника отпред. Също така тъчпадът изчезва от централния тунел: вместо него имае успешно групирани бутони за управление на силовия агрегат, трансмисията на всички колела и електромеханичната ръчна спирачка.
Японците не посочват точните характеристики, но е известно, че големият събрат - Outlander PHEV, който е успешен на пазара, сподели двигателя с компактния кросоувър. Тоест, Eclipse Cross PHEV е оборудван с атмосферен 2,4 двигател, два електрически мотора (по един на всяка ос) и литиево-йонна батерия. Последният Outlander има капацитет 13,8 кВтч, а мощността на електрическите агрегати отпред и отзад достига съответно 82 и 90 к.с. Базовата версия на Eclipse ще запази 1,5-литровия турбо двигател. Производството му все още не е посочено, но автомобилът преди промяната, в зависимост от пазара, той развива 150-163 к.с. На европейците ще се предлага и познатият 2,2 дизел (148 к.с.).
Японската централа на Mitsubishi представи днес пълни спецификации за базовата версия на Eclipse, която първо ще се появи на австралийския и новозеландския пазар, а след това в Япония и Северна Америка. Дължината на SUV-а е нараснала до 4545 мм (+140). Другите размери са същите: широчина - 1805 мм, височина - 1685 мм, междуосие - 2670 мм. Клиренсът е намален до 175 мм (-8). Силовият агрегат не е променен: 1,5 бензиновият четирицилиндров турбо двигател (150 к.с., 250 Нм) се предлага с вариатор, предно и задвижване на всички колела със система S-AWC.