Германските автомобилни компании настояват за възстановяване на продажбите
Германското обединение на автомобилните производители VDA и големият профсъюз IG Metal изпратиха писмо с изявление до канцлера на Федералната република. Към тях се присъединиха обединението на вносителите на автомобили VDIK и асоциацията на дилърите ZDK.
В писмото се отбелязва, че „компаниите не могат повече да помещават автомобили.“ Този съществен проблем се добавя към така или иначе всички произтичащи от спирането на производството проблеми.
Не само процесът на спирането и стартирането на производството е сложен въпреки по-гъвкавите съвременни производствени методи. Поради спирането на продажбите дилърите са натрупали количества автомобили, които изискват място, грижи и финансови средства.
Дилърствата могат да защитават клиентите и служителите си много по-добре, отколкото по-голяма част от магазините. Местата, където автомобилите са изложени, са просторни, а в тях обикновено има много по-малко хора, отколкото в бързооборотните магазини като тези за хранителни стоки.
През март продажбите на автомобили в Германия намаляха с 38 процента, което е много драстично предвид факта, че мерките, свързани с коронавируса бяха, въведени към средата на месеца.
Меркел вече води разговори с автомобилните производители, които са гръбнак на германската индустрия, за рестартиране на производството. Става дума за всички включени в производствения цикъл, защото предвид спецификите на дейностите им много от тях може да не издържат на продължително затваряне.
Според европейската автомобилна асоциация дотук кризата от коронавируса води до загуби от 1,47 милиона автомобила от прогнозируемите продажби в нормални обстоятелства.