Темата „Всекидневна в движение” провокира въображението и широки дискусии.
Места за сядане, взаимоотношения, градски живот, проучване на виртуалния свят и новите материи. Това са само някои от темите, които студентите по дизайн изследват в продължение на един месец в интерактивния дизайнерски конкурс на Opel и сайта Car Design News, стремейки се да отговорят на въпроса “Какъв според вас е стила на всекидневната на Opel?”
На 11 октомври Opel в сътрудничество със сайта Car Design News обяви интерактивен конкурс за студенти по дизайн в различни дисциплини в колежите в Европа. Наградата за спечелилия първо място в интериорния етап студент ще бъде платен стаж в дизайнерския център на Opel/Vauxhall в Рюселсхайм, Германия. Подробностите за конкурса са публикувани на специално подготвения за целта сайт.
Тази седмица четирима членове на журито ще започнат интерактивни сесии в сайта. Следете техните съвети в блога “Tips from the Top”, който ще се появява долу вляво на началната страница. Там членовете на журито ще публикуват своите коментари към всеки участник и ще му дават насоки как да развие своите идеи. Студентите са насърчавани да качват в сайта своите проекти веднага след като ги развият, а не в последния ден за подаването им на 10 декември.
Над 200 студенти са се регистрирали за участие в конкурса до този момент. Като част от целия процес те трябва да създадат аватар и в някои случаи псевдоним, на който да бъде дадена уникална идентичност в сайта. Имайки предвид, че темата на конкурса е всекидневната, не е изненадващо, че местата за сядане ще са от най-голямо значение в проектите.
Участникът Albizu например пристъпва директно към целта със становището си: “Седалките: основният елемент в автомобилния интериор.”. Iranzo е качил в сайта изчистена и елегантна структура, наречена Opel.net – ултра лека концепция на седалките, която избягва употребата на тапицерии и меки части и предизвика интересна дискусия между другите участници и техните коментатори.
Victor Uribe е един от коментаторите на концепцията на Iranzo, който на първо място поставя въпроса как пасажерите влизат в автомобила. Въпреки че се разглежда един дигитален свят, за Uribe най-интересно изглежда изследването на потенциалния ефект върху интериора на автомобила и усещането при шофиране.
Първият участник в състезанието Gsagoo проучва как градският живот се свързва с технологиите, енергийните източници и вдъхновението. По този начин Gsagoo показва как едно силно графично изображение може да създаде изчистена, монохроматична и пълна с настроение работа.
Елизабет Вецел, директор на интериорния дизайн на Opel, оглавява журито. Заедно с Вецел работят Ан Асенсио, вицепрезидент по дизайнерска практика в Dassault Systèmes във Франция, Гай Бърд, известен дизайнерски редактор и писател в Wallpaper, Design Week и Intersection и Ерик Галина, редактор в Car Design News.
Всеки може да следи конкурса и да се регистрира като коментатор в сайта, не само студенти и хора от Европейския съюз. Конкурсът има за цел да стимулира и популяризира използването на социалните медии и интернет базираните средства, за да подпомогне развитието на автомобилния дизайн. Конкурсът има подкрепата на Dassault Systèmes и Dinamica by Miko.