През миналия месец, че във Великобритания са регистрирани 328 041 нови автомобила
Пазарът на нови автомобили в Обединеното кралство продължава да страда от последиците от пандемията, като новите данни разкриват, че септември е бил най-лошият месец за регистрираните нови автомобили.
Данните от Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT) разкриват, че през месеца са били регистрирани общо 328 041 автомобила, което е с 15,8% по-малко от средногодишното ниво за септември за 10 години. Това е най-ниското число, регистрирано от въвеждането през 1999 г. на системата, при която форматът на регистрационния номер се променя на всеки шест месеца.
Въпреки че общата сума от 328 041 единици представлява умерен спад от 4,4% на годишна база, миналият септември също беше силно засегнат от закъснения в сертифицирането на автомобилите поради въвеждането на режима за тестване на емисиите WLTP.
Търсенето на бизнеса е по-силно засегнато от частните регистрации, с 5,8% в сравнение с 1,1%.
Има обаче положителни новини, когато се разглеждат регистрациите на електрическите превозни средства (BEV). Регистрациите за тях са се увеличили с 184,3% на годишна база, като през септември се падат една трета от всички регистрации на BEV през 2020 г.
С регистрирани 21 903 BEV, това означава, че комбинираните регистрации на BEV и plug-in hybrid държат над 10% от общия брой регистрации през миналия месец.
След като ограниченията за изолацията бяха премахнати през юни, когато много производствени линии също рестартираха, пазарът постепенно се повиши. Главният изпълнителен директор на SMMT, Майк Хоуз, категорично заявява, че това „не е възстановяване“, тъй като регистрациите са доста по-ниски, където трябва да бъдат за септември.
Той каза: „Въпреки усилването на новите регистрации, въвеждането на нови модели и атрактивните оферти, това все още е най-лошият септември от въвеждането на системата през 1999 г. Освен ако пандемията не бъде контролирана и доверието на потребителите и бизнеса в цялата икономика възстановен, краткосрочното бъдеще наистина изглежда много предизвикателно."
Наред с пандемията, SMMT изброява и други индустриални предизвикателства, включително продължаващата несигурност относно Brexit и заплахата от митата на ЕС; увеличената инвестиция за посрещане на преминаването към автомобили с нулеви емисии; и края на правителствената схема за отпускане този месец.
Смята се, че последният ще доведе до по-мащабна безработица в автомобилния сектор.
Сега SMMT прогнозира, че ще има общ спад на пазара от 30,6% в края на 2020 г., което се равнява на около 21,2 млрд. паунда загубени продажби. Около 615 000 нови регистрации са пропуснати през 2020 г., твърди асоциацията.
По-нататъшните тенденции, включително намаляващото търсене на дизелови автомобили, продължават. През миналия месец на дизела се падаха едва 22,2% от пазара, а на бензина 65%. SMMT обаче продължава да отделя нарастващите регистри с леко хибридни бензинови и дизелови двигатели от този сегмент.
На ниво производител разбивката на числата също предизвиква интерес. Най-големият победител през месеца е MG, като отбелязва огромен ръст от 169% в сравнение с регистрациите през септември 2019 г. Audi отчете ръст от 71,8%, докато Volkswagen и Skoda отчетоха увеличениесъответно с 39,2% и 18,3%. Смята се, че тези силни паказатели на Volkswagen Group отчасти се дължат на преключването на WLTP през миналата година.
Начело в списъка на слабите изпълнители е Alfa Romeo, който отбеляза спад от 33,8% на годишна база през септември. Vauxhall, обикновено силен играч на пазара отбелязва спад от 28,4%, докато при BMW е 23,7%, а Citroën - 20,2%.