Развитието на отношенията между двете компании може да доведе до по-тясно сътрудничество
В избухналия неотдавна скандал с фалшифицирани показатели на вредните емисии за модели ва Mitsubishi бяха засегнати и автомобили на Nissan, защото за част в разработването и производството на малки автомобили от 2010 г. Nissan се доверява на партньора си, а сред моделите с фалшифицирани данни са само такива "общи" коли (например, Nissan Dayz). И сега, според информация от NHK компанията Nissan Motor се намира в последна фаза на преговори за придобиване на контролния пакет акции в Mitsubishi Motors.
Кризата с горивата в Mitsubishi не засегна продажбите извън Япония, обаче производството на миниавтомобилите под егидата на съвместното предприятие NMKV беше временно спряно. (На снимката - церемонията на старта на "съвместните" модели през 2013 г.)
Освен модела Mitsubishi eK и неговите събратя вътрешното разследване разкри, че в девет актуални автомобила, предназначени за вътрешния пазар, разходът на гориво е сериозно фалшифициран. А пълна картина на събитията и конкретните извършители ще бъдат установени, обеща производителят.
Става дума за пакет от 34% от акциите, което ще позволи на Nissan да поеме пълен контрол на Mitsubishi. Какво означава сумата 1,84 милиарда евро, това всъщност е почти два пъти по-малко, отколкото би струвал пакетът преди скандала, пише Automotive News. В крайна сметка, след 19 април (когато гръмна медийната истерия) акциите на Mitsubishi паднаха главоломно с 43%. Трябва да припомним, че фалшифицирането първоначално бе разкрито от инженерите на Nissan. Установената измама засегна продажбите на двете компании на вътрешния пазар, където малките автомобили са изключително популярни.
Проблемът между двете японски компания можеше да доведе до срив в отношенията им, но вместо това послужи като стимул за тяхното им укрепване.
Новият етап в развитието на отношенията между двете компании може да доведе до по-тясно сътрудничество в областта на хибридите и електрическите автомобили, казват експертите на двете компании.
Ако сделката бъде постигната, средствата и мениджмънтът на Nissan ще помогнат на Mitsubishi да възстанови опетнената си репутация, дори да започне и експанзия - например, да се върне с пълна сила в Съединените щати. Единственият завод на Mitsubishi в Илинойс спря сглобяване на автомобили на 30 ноември 2015 и сега произвежда само резервни части, но това производство трябва да бъде спряно напълно в края на май (компанията остана на пазара само за сметка на вноса, с намаляване на броя на предлаганите модели). Компанията Mitsubishi възнамерява да продаде завода, но сега има шанс да промени решението си. Nissan от своя страна ще се възползва от широката дилърска мрежа на Mitsubishi в Югоизточна Азия, където неговите позици са слаби.