Предполага се, че системата се задейства, когато по пътя няма видими препятствия
Американската национална администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) започна официално разследване на повреди в автоматичната спирачна система на кросоувъра Nissan Rogue (също Qashqai) за моделните години 2017-2018. Reuters съобщава, че става дума за 675 000 автомобила. Предполага се, че системата се задейства, когато по пътя няма видими препятствия. Няма и жертви и разрушения, но има и петиция от независимата организация Център за безопасност на автомобилите, която обединява 87 жалби на собственици. Те казват: Nissan е наясно с проблема с непреднамерено спиране, но не предлага адекватно трайно решение.
Сега системата AEB (Automatic Emergency Braking) е включена в комплекса ProPilot Assist, който Qashqai получи преди две години, въпреки че функцията е действала и преди. Американците получават AEB в базовото оборудване дори в най-достъпната версия на Rogue за 25 020 долара.
Експертите на Euro NCAP провериха автоматичното спиране на Qashqai през 2014 г., когато функцията AEB се считаше за опция. Тя е призната за адекватна, въпреки че видеото не може да покаже това.
„Сензорите на Nissan са лесни за заблуждение, а доставените от Bosch радарни модули, дават дефекти. В най-лошия случай това води до фалшиви последици, внезапни спирания и много неприятности”, пишат собствениците на автомобили. Докладът, който включва десет конкретни жалби, е изпратен на Службата за разследване за дефекти (ODI) за проверка. При автомобили, в които автоматичното спиране е опция, регулаторите най-вероятно няма да обърнат внимание. Ясно е, че AEB е относително ново явление, а детските болести са неизбежни при въвеждането им. Но тук въпросите не са толкова много за системата, а по-скоро до самата японска компания Nissan, която оставя жалби без адекватна реакция.