Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Nissan Qashqai 1.3 DDT 4x4 7 CVT: Скъпи наследници

26.01.2022 17:22

Зад волана на върховата версия в гамата на новия Qashqai

С появата си на бял свят през 2006 година първият Nissan Qashqai буквално преобърна с главата нагоре компактния клас. Ако трябва да бъдем съвсем точни, този модел всъщност в голяма степен преобрази автомобилните като цяло автомобилните класове такива, каквито ги познавахме дотогава. Защото именно това беше автомобилът, който даде начало на преливането на класическите модели с каросерия хечбек, комби, седан или ван към кросоувърите и SUV категорията. Моделът беше гигантски пазарен успех, а наследникът му още повече затвърди позициите на модела. От първите две издания на модела са продадени над пет милиона екземпляра по целия свят - меко казано сериозно постижение за период от 15 години. Затова и не е чудно, че очакванията към третата генерация на Qashqai са повече от големи.

Външността на модела е съобразена с новите течения в дизайна на марката и изглежда свежо, вдъхвайки усещане за доверие и солидност. Вътрешността е просторна и функционална, ергономията е доста добра, а възможностите за свързаност са изцяло в крак с времето. Силно впечатление прави напредъкът по отношение на обезшумяването - в това отношение моделът е с класи по-добър от своите предшественици. Самите материали и сглобката в интериора също правят позитивно впечатление.

Поведението на пътя е доста по-стегнато и пъргаво от това на предишното издание, макар че продължава да не блести със спортни амбиции. Изборът по отношение на задвижването засега се свежда до двете версии на добре познатия 1,3-литров бензинов турбомотор на концерна, които са с мощност 138 и 156 конски сили. По-мощният от двата варианта може да се комбинира със CVT трансмисия, както и да се поръча със задвижване на четирите колела. Вариаторната трансмисия се представя като цяло убедително и хармонира доста прилично с 1,3-литровата машина под предния капак, а двойното предаване определено е добра идея ако смятате да ползвате автомобила по предназначение - лично на мен идеята за кросоувър или SUV само с един задвижващ мост винаги ми е звучала малко или повече като компромис.

Интересно е да се отбележи, че ако при първите две поколения на Qashqai цената беше сред силните козове в полза на модела, сега нещата са малко по-различни - качествените промени имат своята цена. Най-достъпното изпълнение започва от 44 490 лева, добре оборудван автомобил отива минимум към 55 000 лева, а изпробваният върхов модел 1.3 DDT 4x4 7 CVT в разточителното ниво на екипировка Tekna Plus струва 73 690 лева.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Новият Qashqai е по-добър от своите предшественици в много отношения - той е по-уверен на пътя, станал е значително по-тих, има по-качествен интериор и разполага с редица модерни технологии и асистиращи системи. Изборът от задвижвания на този етап обаче е станал по-скромен, а цените са значително по-високи, отколкото при предишните две генерации.

Текст:
Божан Бошнаков
Снимки: Волфганг Грьогер-Майер

Коментари
comments powered by Disqus