Няма максимална оценка, ако автомобилите не притежават функция автоматично спиране
Експертите на Euro NCAP от тази година започнаха да не дават максимална оценка на автомобилите, ако не притежават функция автоматично спиране. Именно поради това компактният кросоувър Citroen C4 Cactus получи на краштестовете четворка. Междувременно миниванът Mercedes-Benz V-класа, който е способен самостоятелно да спира благодарение на системата за предотвратяване на сблъсък - Collision Prevention Assist, постигна пет звезди, както и всъдеходът Nissan X-Trail, който също може да спира сам без участието на водача.
Системата на Mercedes_Benz - Collision Prevention Assist, която се предлага като опция, не за първи път предизвиква възторг сред специалистите от организацията Euro NCAP. В предния път те похвалиха кросоувъра GLA след проведените тестове.
Защитата на възрастните, в каквото и положение да са седнали пътниците в Mercedes V-класа, е оценена на 93%: при фронтален и страничен удар практически нищо не ги застрашава. Било е отбелязано само леко въздействие върху гръдния кош. Деца на година и половина и на три години, седнали в детска седалка, също са в сигурно положение (87%), за разлика от пешеходците (67%): обаче бронята не е опасна за краката, най-вероятна е травма в главата – експертите са обезпокоени от зоната на съприкосновение с предното стъкло и капака, както и с предните колони. На системите за безопасност е присъден рейтинг от 85%.
В процентно отношение Nissan X-Trail се е представил по-слабо от V-класата, но в крайна сметка също получава петица. Защитата на възрастни - 86% (също като при Mercedes хората са пострадали леко в гърдите, както и краката под коленете), за децата - 83% (при „тригодишния” манекен е фиксирано въздействие на шията), за пешеходците - 75% (потенциално опасна е зоната при предните колони), за системите за безопасност - 75% (автоматичното спиране при Nissan е опция, експертите очакват да го видят в по-голямата част от продаваните автомобили). При X-Trail има и система Active Engine Brake, която управлява въртящия момент на мотора и вариатора Xtronic, тя усилва спирането при завои или при пълно спиране на автомобила. А в момента японците разработват комплекса Autonomous Emergency Steering System, който при опасност от инцидент сам ще поеме кормилното управление.
Citroen C4 Cactus, както и по-горе споменахме, получи по-ниска оценка поради недостатъчни защитни системи. Те са оценени само с 56%. А при останалите показатели резултатите са добри: безопасност на възрастните - 82% (отново риск за гръдния кош), при децата - 79%, за пешеходците - 80% (проблемен е същият участък, както и при другите два тествани автомобила).
Показани са графики на разпределението на натоварването на манекена водач. Отляво - при челен удар, в средата- страничен удар с подвижен блок, имитиращ друг движещ се автомобил, вдясно- удар отзад. Условните обозначения са: зелен цвят – добра защита, жълт - адекватна. Нека да припомним, че тези цветове маркират най-добрите показатели, но освен тях има още оранжев (проблемна защита), кафяв (сериозна заплаха) и червен (много лошо).