За последното тримесечие продажбите на марката са нараснали до 609 автомобила
Новият шеф на Lotus Жан-Марк Гал откри голям потенциал в британската марка, въпреки че той се дистанцира от амбициозните планове на предшественика си. В следващите две години французинът възнамерява да направи манифактурата за спортни автомобили рентабилна, включително с един нов кросоувър.
Всъщност Жан-Марк Гал, след професионалната си реализация като шеф на марките Peugeot и Citroën, иска да намали оборотите и да се регистрира в Асоциацията на френските автомобилостроители. „Но когато една такава авторитетна марка като Lotus те покани, не мога да кажа не”, заяви французинът, както обикновено на един дъх и на перфектен немски. Това няма да бъде лесна задача, неговият предшественик Дани Бахар прахоса твърде много пари покрай своите амбициозни планове и разходите за скъп персонал. На Гал се падна неблагодарната задача да затвори 324 работни места в компанията. „За съжаление това трябва да се направи, за да може компанията да стане печеливша”, казва Гал, който в рамките на две години иска да представи печелившите цифри на малайзийския концерн майка DRB Hicom.
Планиран е по-бърз и по-лек кросоувър на Lotus
Формулата за това е изключително проста: „Разходите трябва да бъдат намалени, а продажбите да бъдат увеличени”, което само по себе си изглежда правдоподобно за слушател, който е прекъснал следването си по икономика и организацията на производството. С други думи, всякакви нови модели, нови технологии, нови ниши на купувачи, така, както искаше Бахар? Не „Първо, ще трябва да пуснем нови модели на базата на сегашната архитектура, платформите имат още много живот”, казва Гал. Той смята, че особено Evora има бъдеще: „Най-обикновено би било да кажем кабриолет, но бих могъл да си представя кросоувър от Lotus? „Не, ние не планираме конкурент на Porsche Cayenne”, успокоява изпълнителният директор. Но един модел с малко повече пространство и с по-голям просвет би могъл да подхожда на марката, чийто акцент, както преди, така и сега, са все още спортните автомобили. Девизът гласи: По-бърз и по-лек, каза Гал. Основание за това е: Най-продаваният модел в момента за британците е мощният Exige S с 350 конски сили.
Всъщност, технологичният партньор си остава Toyota. Освен това Гал си е поставил за цел да подобри качеството на продуктите. Така в Хетел вече има отделна изпитателна програма, където всеки автомобил преди да тръгне към клиента ще бъде подложен на интензивен тест на разстояние от 20 мили по пътищата около завода. С тази стратегия Lotus ще продаде за финансовата 2014-2015 година около 2000 автомобила, а през следващата - около 3000. Само за сравнение: През изминалата фискална година това са били 1200 екземпляра.
По плътна търговска мрежа за Lotus
Откъде Гал черпи този оптимизъм? Само за последното тримесечие продажбите са нараснали до 609 автомобила, което представлява увеличение от 69 % в сравнение със същия период на миналата година, което е най-добрият постигнат резултат от финансовата 2007/2008 г. насам. Но само с новите модели би било много трудно по-нататъшно увеличение, заяви Гал. Все още има много райони по света с висока покупателна способност, в които няма търговски представителства, например на Френската Ривиера. „В бъдеще няма да е необходимо заинтересованите да пътуват на повече от 150 км до най-близкия автосалон”, обещава мениджърът. Много работа, но и Жан Марк Гал не търси друго.