Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Нов обрат при мотоциклетистите

12.01.2022 18:32
Нов обрат при мотоциклетистите

Миналогодишният победител Кевин Бенавидес отпадна

Десетият етап на рали „Дакар“ не поднесе никакви изненади в категорията на автомобилите, където начело остава Насър Ал-Атия, но при мотоциколетистите обратите идваха един след друг. Етапната победа бе за Тоби Брайс (KTM), а Адриан Ван Беверен (Yamaha) си върна лидерската позиция, след като голяма част от фаворитите имаха проблеми.

Първата голяма жертва на скоростното трасе към Бийша стана миналогодишният победител Кевин Бенавидес. Аржентинецът, който напусна Honda, за да се присъедини към KTM, спря на километър 133 след повреда в двигателя. Другият голям удар по амбициите на австрийския производител дойде в края на етапа, когато досегашният лидер Матиас Валкнер допусна навигационна грешка и загуби близо 16 минути.

Сам Съндърланд (GasGas) също се забави много след последната контрола, което позволи на четвъртия за деня Адриан Ван Беверен да оглави временното класиране с аванс от 5:15 минути спрямо Пабло Кинтанийа (Honda), който се изстреля на втора позиция в генералното класиране. Съндърланд вече е трети, следван от Валкнер, като и петият Хоан Бареда Борт (Honda) има напълно реални шансове за победата, тъй като изостава с по-малко от девет минути.

Най-бърз в етапа днес бе Тоби Прайс (KTM), който се възползва от навигационните грешки на двамата пилоти на Honda Начо Корнехо и Рики Брейбек и вече е шести в генералното класиране. Той обаче има единствено теоретични шансове за победата, тъй като пасивът му е близо половин час.

В категорията на автомобилите голямата новина дойде реално снощи, когато стана ясно, че Насър Ал-Атия (Toyota) е наказан с пет минути. Причината е, че двамата с Матю Бомел не са затегнали предпазните колани веднага след като сменили спуканата си гума в осми етап.

Въпреки това катарецът остава убедително начело, тъй като Себастиан Льоб (BRX Hunter) навакса днес само 1:25 минути. Два етапа преди края трикратният победител разполага с 34:40 минути преднина спрямо Себ. Трети в генералното класиране все още е Язид Ал-Раджи (Toyota).

Най-бърз днес бе Стефан Петерхансел (Audi), който спечели 49-ата си етапна победа и е само на една от рекорда на Ари Ватанен. Друг рекорд – за най-много етапни победи в рамките на един „Дакар“, бе изравнен днес. Сет Кинтеро (Red Bull OT3) взе десетата си етапна победа от началото на надпреварата и застана рамо до рамо с Пиер Лартиг, който през 1994 г. печели десет от общо 17-те етапа в надпреварата.

Предпоследният етап на рали „Дакар“ според организаторите е най-голямото техническо предизвикателство за оцелелите екипажи. Те ще карат 346 км по часовник в околностите на Биша, като половината състезателна дистанция включва дюни и меки пясъци.

Коментари
comments powered by Disqus