Nissan представи новата си безстепенна трансмисия и хибридната система, предназначена специално за автомобилите на марката с предно предаване. И при двете акцентът е поставен върху ниските нива на вредни емисии и по-добрата ефективност на силовия тракт.
Новата XTRONIC CVT трансмисия има диапазон 7 в предавателното отношение, което е рекордно постижение за този тип технология за двулитрови и по-големи двигатели (в случая от 2 до 3,5 литра). Същевременно триенето при нея е намалено с цели 40% благодарение на новата маслена помпа, специалното масло с нисък вискозитет и модификацията на 60% от елементите в нея, а адаптивната система за смяна на предавките (ASC) отчита стила на шофиране и избира най-подходящите за него режими на работа.
Другата новост, която японците ще внедрят в серийното си производство, е хибридната система за автомобилите с предно предаване на Nissan. По всяка вероятност новият Altima, който ще се появи догодина, ще бъде първият модел, който ще бъде оборудван с нея.
Тя използва един електродвигател и два съединителя за XTRONIC CVT трансмисията, комбинирани с 2,5-литров двигател с механичен компресор и компактна литиево-йонна батерия. Резултат е динамика на 3,5-литров V6 мотор при разход и нива на вредните емисии в градски условия, характерни за четирицилиндров двигател.
В официалното съобщение на Nissan се казва още, че компанията ще представи нов хибриден модел в Северна Америка през 2013 г., а впоследствие и на останалите пазари.
Прикачената галерия е на Nissan Murano CrossCabriolet.