След намесата на тунера Novitec Rosso шестлитровият 12-цилиндров агрегат на 599 GTB генерира мощност от над 800 к. с. Към схемата му на работа са добавени два механични компресора с максимално налягане от 0,39 бара.
Силовият тунинг включва още модифицирани всмукателни колектори, нови дюзи за впръскване на горивото, както и спортен филтър. Блокът за управление на двигателя е препрограмиран, а изпускателната система старателно модифицирана. Благодарение на тези мерки мощността на двигателя е повишена от 620 на 808 к. с. Максималният въртящ момент пък вече възлиза на 823 Нм (6300 об./мин.). Ускорението до 100 км/ч отнема 3,5 секунди, а върховата скорост е 340 км/ч.Доста е направено и в аеродинамично отношение - в задницата е инсталиран дифузьор, а срещу доплащане се предлага задно крило. Предната престилка повишава притискателната сила, докато специални странични прагове спомагат охлаждането на спирачките. Задните колела са във формат 21 цола, а предните само 20 цола.
Ходовата част може да бъде регулирана от водача на автомобила. Предницата например се повдига с до 40 мм, но при скорост над 80 км/ч автоматично се приближава до асфалта. Салонът на Novitec 599 GTB Fiorano може да се индивидуализира според вкуса и финансовите възможности на клиента.