Следващият модел ще зарадва купувачите с богат списък от системи за сигурност
Кросоувърът Honda CR-V от моделната 2018 година ще бъде пуснат на пазара още през 2017. В същото време прототипът на петото поколение на SUV-а е на пътни тестове. Въпреки камуфлажа можем да се каже, че автомобилът ще запази своята разпознаваемост - например, формата на страничните прозорци е почто същата с линиите на предишното поколение на автомобила, който е на конвейера от края на 2011 г. (рестилизиран през 2015 г.). Изглежда, че радиаторната решетка ще стане по-голяма. Фаровете напомнят светлините на HR-V и новия Civic. Мигачите на новия модел ще бъдат разположени не само на калниците, но и на вратите..
Следващият кросоувър CR-V ще зарадва купувачите с разширен списък от системи за сигурност, интерфейс Apple CarPlay и Android Auto. Двигателите ще бъдат различни в зависимост от пазара. Като си даваме сметка за обявения наскоро курс към ограничаване на присъствието на атмосфорните двигатели, обяснимо е да очакваме появата на четирицилиндров VTEC Turbo от серията Earth Dreams. Като бъдат отчетени пазарните реалности, много е вероятно бъдещият кросоувър да получи и хибридна версия.
Челен опит
Honda разработи необичайна технология за производство на автомобилите си ARC (Assembly Revolution Cell) и вече е внедрена в новия завод на марката в провинция Прачинбури ,Тайланд, който отвори врати през март тази година. Принципът на работа на монтажната линия ARC компанията нарича "клетка". Ключовата разлика от традиционната поточна линия е, че един човек може да изпълнява няколко операции при положение, че остава в своята зона.
В схемата ARC върху всеки автомобил може да работят едновременно четирима монтажници, които имат на разположение необходимите детайли за монтаж. Работниците заедно с колата, които се намират на т.нар. ARC-блок, се преместват заедно с конвейера. При това операциите на четиримата не се припокриват и не си пречат един на друг.
В резултат на кръстосването на принципа на стационарния монтаж и класическия линеен конвейер са постигнати няколко ефекта. Първо, рязко намаляване на броя на ненужните движения на работниците, обикалянето около колата е намалено до минимум, като в същото време може гъвкаво да се променя подаването на необходимите елементи в зависимост от желаната конфигурация. На второ място, от тясно специализирани работниците на конвейера се превръщат в професионалисти с широк спектър от производствени знания и умения. Това допринася за по-добра обратна връзка с инженерите и дизайнерите.
Един човек в новата схема е отговорен за монтирането на не един, а на няколко части или възли. Конвейерът от ARC-блокове прави голям кръг. В един момент върху него заедно с колата се поставя следващият набор от рафтове и палет с елементите.
И на трето място, блоковете на конвейера ARC са модулни. По всяко време на веригата може да бъдат добавени нови блокове и да бъде променена както общата дължина на линията, така и нейната форма. Това позволява да се адаптира към променящите се задачи на поточната линия. На последно място, ефективността на работата по новата схема е с 10% по-висока в сравнение с конвенционалния конвейер.