Моделът с предно предаване е представен само с един двигател – 1,0-литров компресорен TSI
Volkswagen представи на автомобилното изложение в Женева концепт на компактен кросоувър. T-Cross Breeze, който в стандартно изпълнение ще се конкурира с Nissan Juke, се оказа кабриолет. При представянето на новия модел, представител на германската марка отбеляза, че в близко бъдеще ще бъде попълнена офроуд гамата на Volkswagen с три моделни фамилии: T-Cross, T-Roc и новия средноголям SUV, който все още няма име. Освен това от компанията обещават, че ще представят нов Touareg и седемместен Tiguan XL.
Отвън T-Cross Breeze напомня второто поколение Tiguan – с него си прилича по предния капак и страничните панели. Предната оптика е изпълнена в стила на по-малкия кросоувър на Volkswagen, а задните светлини на T-Cross Breeze приличат на Passat B8.
При проектирането на интериора пред инженерите е била поставена задачата да бъде намален броят на физическите бутони и превключватели. Повечето от бутоните са заменени със сензорни панели. Обичайните уреди за управление в Cross T Breeze са станали само три: команда, която отговаря за активиране на чистачките, лост за отваряне/затваряне на покрива и бутон за стартиране на двигателя.
Концептът, като повечето серийни модели на марката, е построен върху модулната платформата MQB. Дължината на кросоувъра е 4133 мм - повече, отколкото например при високия хечбек Volkswagen CrossPolo. T-Cross Breeze с предно предаване е представен само с един двигател – 1,0-литров компресорен TSI със 110 к.с. и 175 Нм въртящ момент. Агрегатът работи в тандем с роботизирана трансмисия DSG7.
От нула до 100 км/ч четириместният кросоувър маса с маса 1250 кг ускорява за 10,3 секунди, а максималната скорост е 188 км в час. В комбиниран цикъл T-Cross Breeze моторът харчи 5 литра на 100 километра. Това е важен показател, имайки предвид, че SUV е оборудван с един от най-малките резервоари за гориво в сегмента - с обем 40 литра.
T-Cross Breeze има интелигентна система за избор на режима за управление. Електрониката отчита състоянието на пътната настилка, както и особеностите на района, където се движи автомобилът и регулира предаването, окачването и педала на газта, така че кросоувърът е максимално адаптиран към моментните пътни условия.