„Шанс на живота“ за навлизане на VW в американския пикап сегмент
Volkswagen обмисля пълноразмерен пикап за американския пазар. В интервю за Business Insider главният изпълнителен директор на VW Group USA Скот Кио каза: „Това е нещо, което активно разглеждаме“.
Според него това е "шансът на живота в този сегмент" за Volkswagen. Електрификацията дава на групата момент за рестартиране и възможност да внесе "алтернативи" и "някои нови идеи в този страхотен сегмент".
Сътресения в пикап сегмента
Кио вярва, че електрификацията на пикапите може да разклати вкоренените потребителски предпочитания и лоялността към марката. „Мисля, че един купувач по-рано би казал: „Купувам F-150, купувам Ram, купувам Silverado.“ Сега може да кажат: „Ще купя нещо електрическо“, каза той. „Този момент дава конкурентен шанс за влизане в играта , независимо дали става дума за Rivian, или за нас.“
Големите американски автомобилни производители обаче вече обявиха електрически пикапи, за да запазят позициите си на този важен пазар. Има и някои нови играчи като Rivian. С R1T компанията вече разполага с изцяло електрически пикап. А Ford F-150 Lightning, GMC Sierra Denali и вероятно Tesla Cybertruck ще последват през 2022 г. Chevrolet ще пусне Silverado EV през 2023 г., а Ram Revolution и GMC Hummer EV са обявени за 2024 г.
VW ID.Truck на платформа Ford BEV
Малък преглед показва значението на този сегмент в САЩ. Ford F-Series е безспорен лидер в регистрационната статистика. Серията F включва и F-150 – почти 730 000 автомобила бяха регистрирани през 2021 г. Второ място зае пикапът Ram с почти 570 000 регистрации; третото място е за Chevrolet Silverado с около 530 000 регистрации, следван в топ 12 от Toyota Tacoma (252 000 броя) и GMC Sierra (250 000 бр.).
За да влезе в крак с големите играчи в този сегмент, Volkswagen може да разчита само на сътрудничество, тъй като собственият модулен комплект за електромобили (MEB) на VW не е предназначен за американския сектор за лекотоварни превозни средства. Съответно сътрудничество вече съществува с Ford, а Amarok с конвенционално задвижване се разработва на базата на Ranger. Ще има и електрическа версия на Amarok върху електрическата платформа G2 на Ford, но това няма да е преди 2024 г.
По-голямата, новоразработена от американците платформа TE1 може да бъде приложена за VW ID.Truck. От края на 2025 г. тя ще осигури техническата база за всички пълноразмерни пикапи и SUV модели на Ford и също по това време ще отбележи началото на новото поколение F-150 Lightning. Оттогава нататък би било възможно и партньорство с VW, тъй като настоящият F-150 Lightning все още е базиран на модифицирана платформа за двигатели с вътрешно горене.
Бележка на редактора: Водещото изображение в галерията показва концепта Atlas Taonak на VW. По-нататък е представен дебютиращият в момента Ford F-150 Lightning.
Заключение
Ако VW действително навлезе на пазара на електрически пикапи, вероятно ще го направи едва след 2025 г. на новата платформа Ford TE1, която ще носи и новото поколение на F-150 EV. Дотогава Ford, Chevrolet и Stellantis с Ram, както и новите попълнения, като Rivian, Tesla и компания, вероятно вече ще разделят пазара помежду си. По този начин "шансът на живота" може би ще бъде пропилян.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Ford