Новата марка Mobilize на Groupe Renault представя нов абонамент само за D-сегмент
Новата марка Mobilize на Groupe Renault представи електрически седан, предназначен за използване като такси, частно превозно средство под наем или автомобил от автопарк.
Mobilize Limo е разработен чрез съвместното предприятие на Group Renault с китайската компания Jiangling Motors. Той ще направи своя публичен дебют на автомобилното изложение в Мюнхен, преди да започне да се продава самочрез абонаментна услуга през втората половина на 2022 г.
D-сегментният седан с четири врати е дълъг 4670 мм. Задвижва се от електрически мотор с мощност 147 к.с.
Захранва се от 60 кВтч литиево -йонна батерия, която дава католожен автономен пробег от 450 км и може да се зарежда както от променливотокови, така и в DC системи.
Mobilize посочва, че лимузината е предназначена за използване в градски райони, където частните шофьори под наем обикновено изминават около 250 км.
Ще се предлагат три режима за шофиране и три нива на регенеративно спиране, а радиусът на завоя от 11,2 метра е проектиран да помогне при маневриране в градски условия.
Външният стил се отличава с отличителен предна част, ко(яйто отделя Mobilize от Renault, с елегантен профил в стил купе. Налични са и дръжки на вратите, LED светлини и 17-инчови алуминиеви джанти.
Mobilize е проектирал лимузината специално за използване при частни автомобили под наем и други мобилни паркове, с акцент върху издръжливостта, лекотата на използване и мястото за пътници отзад. Междуосието от 2750 мм е проектирано да увеличи максимално пространството за краката на пътниците отзад, с 288 мм място за коленете. Интериорът е изпълнен с тапицерия от кожа с TEP ефект за издръжливост, докато задното отделение разполага с два USB порта и контрол на силата на звука. Има и 411-литров багажник.
Отпред има 10,25 -инчово цифрово арматурно табло и 12,3 -инчов сензорен екран. Информационно-развлекателната система позволява огледално отразяване на смартфони, за да позволи на шофьорите, които работят за фирми като Uber, да имат достъп до необходимите приложения.
Седалката на водача е усъвършенствана за комфорт при продължителна употреба, а хладилна зона за съхранение е разположена между предните седалки.
След публичния дебют на Limo на автомобилното изложение в Мюнхен, парк от 40 екземпляра ще проведе изпитания за валидиране в цяла Европа преди пускането на пазара следващата година.
Mobilize казва, че лимузината ще бъде "рентабилна", но тепърва ще разкрива подробности за цените.
Тя ще се предлага при абонамент с пакет, който включва както превозното средство, така и услугите за таксита, частни автомобили под наем и други споделени приложения за мобилност. Тези услуги ще се предлагат и от Mobilize за други превозни средства от Groupe Renault.
Ще има и лимузина с плащане при шофиране за по-обикновени шофьори.
Няма планове за пускане на версията Limo с десен волан за пазара на Обединеното кралство, въпреки че Mobilize планира да предлага услуги в на Обединеното кралство, използвайки автомобили превозни средства Groupe Renault.
Mobilize стартира по-рано тази година с новия EZ-1, който подобри дизайна на двуместния Renault Twizy.
Limo е един от трите нови електрически автомобила, които марката ще пусне за използване в схеми за споделяне на автомобили и доставка.