Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Новият Opel Astra с IntelliLux матрични LED светлини

13.05.2015 10:59

Интелигентната осветителна система на бъдещето ще направи своята премиера на салона във Франкфурт (17-27 септември 2015)

•    Светло бъдеще: от есента новото поколение IntelliLux LED в бестселъра на Opel
•    Нощта се превръща в ден: матричната LED система предлага равномерни дълги светлини без заслепяване
•    Висока ефективност: Повече интензивност и по-дълъг живот от конвенционалните предни светлини



Интелигентната осветителна система на бъдещето ще направи своята премиера в новото поколение Opel Astra на Международното автомобилно изложение във Франкфурт (17-27 септември, 2015 година). С новата Astra авангардната изцяло LED матрична система IntelliLux, позволяваща създаване на снопове от дълги светлини без заслепяване, ще се предлага в компактния клас за първи път, правейки най-върховата светлинна технология достъпна за много повече клиенти. След представянето на биксеноновите адаптивни предни светлини в актуалното поколение на Astra, Opel отново поема ролята на пионер в областта на светлинните технологии с новото поколение на своя компактен бестселър.

“Ние демократизираме технологиите със създаването на достъпни иновативни решения, които след това въвеждаме в едросерийните модели автомобили. Нашите нови матрични LED светлини IntelliLux са един перфектен пример за това. С въвеждането на светлинните технологии в компактния клас, Opel става първият автомобилен производител предлагащ тази високоефективна система, която освен това има и изключителни качества по отношение на интензивността на излъчената светлина. Интегрирането на LED технологията осигурява невероятно качество на осветяването през нощта подобрявайки безопасността за водача и пътниците около него,” отбелязва Чарли Клайн, вицепрезидент отговорен за инженеринговата дейност в Opel.

Светло като през деня: дълги светлини за водача без заслепяване на другите участници в пътя

След като вече направиха биксеноновите адаптивни светлини по-достъпни и предлагани в повечето от своите модели, включително в актуалната Astra, от които вече са продадени над 200,000 броя, с тази система, инженерите от Международния технически център за разработки и развойна работа на Opel в Рюселсхайм обърнаха внимание на разработването, подобряването и фината настройка на светлинна система от ново поколение. След години на подготовка, новата, патентована, изцяло LED система на Opel IntelliLux вече е готова за серийно производство. До този момент такива системи бяха запазени за луксозни автомобили. Opel ще я въведе в новото поколение Astra за премиерата й на Международното автомобилно изложение във Франкфурт (IAA) през септември. Това стана възможно благодарение на интелигентните решения и последното поколение LED елементи, излъчващи ярка светлина близка до дневната.

Включвайки 16 LED сегмента – осем от всяка страна на автомобила – новата LED матрична система автоматично и постоянно адаптира дължината и разпределението на светлинния сноп към всяка пътна ситуация. В рамките на управлението на процеса, системата функционира съвместно с предната камера Opel Eye, която например установява наличието на други движещи се автомобили. При това различни отделни LED елементи, които биха могат да заслепят движещите се насрещно, се включват и изключват автоматично.

В момента в който автомобилът напусне градските зони, дългите светлини автоматично се включват и остават постоянно в такова състояние. Това води до значително подобряване на безопасността, както показва едно изследване на Техническия университет в Дармщат и Европейската инициатива LightSightSafety. Според него при скорости на движение от 80 км/ч водачите успяват да установят наличие на обекти с 30 до 40 метра по-рано отколкото при използване на конвенционалните халогенни или ксенонови къси светлини. Това им осигурява около 1.5 секунди по-дълго време за реакция, например при внезапна поява на животно на пътя. 

Не само водачите на Astra имат полза от това – докато те се наслаждават на отличната осветеност и условия на видимост, светлините не заслепяват останалите водачи на пътя. Когато камерата установи наличието на светлинни източници от насрещно движещите се автомобили, LED елементите в съответната зона се деактивират, просто „изрязвайки“ зоната около автомобилите. Останалата част от пътя и околното пространство остават ярко осветени. С подобна висока степен на прецизност и адаптация LED матричните светлини пренасят светлинните технологии на следващото ниво.

Инженерите на Opel не само са направили интелигентните изцяло LED системи по-достъпни, те ги правят и още по-адаптивни. Тъй като не всички клиенти на Astra ще поръчат вградена навигационна система, светлинната технология трябва да има способността независимо от нея да разпознава дали автомобила се намира на магистрала или в градска зона. Системата IntelliLux в Astra ще бъде първата матрична светлинна технология в сериен автомобил, която се оптимизира във всеки един момент без връзка с навигационна система. В допълнение към множеството варианти на формата на снопа и петното на късите и дългите светлини, IntelliLux LED осигурява и специален режим за движение по магистрала, който подобрява безопасността през нощта. А специална функция за „добре дошъл“ осигурява по-безопасен и комфортен достъп и напускане на автомобила в тъмнината.

По-ярки, по-ефективни и с по-дълъг живот: Opel IntelliLux LED печели по три дисциплини

Ефективността на матричната LED система спомага за подобряване на безопасността и комфорта. Не само че системата осветява околното пространство по-ярко от конвенционалните системи, тя има значително по-дълъг живот от този на халогенните и ксеноновите светлини. Друго предимство е, че вече не е необходимо да има механично движещи се елементи в предните светлини – отделните LED елементи се включват и изключват според ситуацията, като издръжливостта им значително надвишава тази на самия автомобила в рамките на неговия живот.

Последно, но е и по значение, новата светлинна система прави дизайнерите изключително доволни. Преди, размерът на корпуса на предните светлини зависеше основно от най-скъпата технология, която защитаваше, но сега основният източник на светлина определя видимата част на фаровете. Благодарение на малките LED елементи използвани при матричните светлини, те се оформят по-прецизно и деликатно; механичните, сложни контролни устройства, които изискват много обем и налагат оптично свръхоразмеряване на корпуса, вече не са нужни.


Коментари
comments powered by Disqus