Двулитровият V4 отново е комбиниран с две хибридни системи
Porsche последва примера на Toyota и показа новия 919 Hybrid преди началото на Пролога. Прототипът използва монокока на своя предшественик, но между „60 и 70%” от компонентите са нови, твърди тим шефът Андреас Зайдъл.
Двулитровият V4 с принудително пълнене е оптимизиран и вече е „най-ефективният двигател с вътрешно горене в историята на Porsche”, категорични са германците. Неговата максимална мощност е малко под 500 к.с.
Хибридните системи отново са две с капацитет осем мегаджаула. Мотор/генераторът на предната ос постига максимална мощност от над 400 к.с., като той има приблизително 60% дял в регенерираната енергия. Останалите 40% се падат на системата, която използва повторно енергията на изгорелите газове. Те работят в комбинация с литиево-йонната батерия, която също е претърпяла сериозно развитие.
Новите правила за аеродинамиката са причината Porsche да инвестира огромна част от усилията си върху подготовката на аеропакета. Заради по-високият сплитер и тесен дифузор времената за една обиколка на пистата в „Льо Ман” ще паднат с 3 – 4 секунди.
Най-голямата промяна при Porsche обаче засяга пилотската линия. След като Марк Уебър обяви, че слага край на кариерарата си, към Тимо Бернхард и Брендън Хартли ще се присъедини победителят от "24 часа на Льо Ман" Ърл Бамбър. Неговият партньор от 2015 г. Ник Танди ще бъде в един екипаж с настоящия шампион в WEC Нийл Яни и с дошлия от Audi Андре Лотерер.