Предната броня, фаровете в голф дизайн и високият нос правят модела да изглежда по-мускулест
През последните девет години VW Touran е един от най-продаваните компактни ванове. Именно затова и при правоприемниците VW се придържа към основната конфигурация, макар и с много нови неща.
VW Touran ще дебютира на автомобилното изложение в Женева в началото на 2015, след което отива директно на пазара. За разлика от фейслифтинга на Touareg, Polo и Co., модификацията на новото поколение на Touran е много по-видима. Новата предна броня, фаровете в голф дизайн и високият нос правят модела да изглежда по-мускулест. Така защитата на пешеходците е по надеждна. Освен това Touran е пораснал и на дължина. Той изглежда по-плосък и по-широк, което му придава спортна визия в резултат на модулната напречна конструкция (MQB).
VW Touran заимства гъвкавата система на седалките от Sharan
Благодарение на MQB напречно монтираните двигатели са разположени по-близо до предната ос, така че предната част на автомобила въпреки строгите краш ограничения изисква по-малко пространство. По този начин предният надвес може да бъде по-къс и междуосието по-дълго, което е в полза на вътрешното пространство и пропорциите на автомобила.
Едновременно с това благодарение на MQB теглото на VW Touran е редуцирано със 100 килограма. За това голяма заслуга имат силно ревизираните, леки и по-икономични двигатели. Дизеловите двигатели са от 110 (1,6 TDI) до 184 к.с. (2,0 TDI). Последният е особено популярен сред феновете на Touran. Бензиновите започват от 1.2-литровия TSI със 110 к.с. и достигат до мощния 1,8-литров TSI със190 к.с.