Mini изнесе първите данни за новите двигатели в новото поколение свои автомобили. Първоначално трите и четирите цилиндъра ще генерират до 192 к.с. В следващ етап ще има и по-мощни двигатели.
Всички нови Mini двигатели са със система за директно впръскване на горивото и турбокомпресор. Бензиновите двигатели имат допълнително променливо регулиране на газоразпределението. При това всички двигатели отговарят на стандарта за вредни емисии Евро 6.
Новото Mini стартира с 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател със 136 к.с. и 220 Нм въртящ момент. В Overboost режим могат да се достигнат дори 230 Нм. Новият четирицилиндров двулитров двигател доставя 192 к.с. и 280 Нм (в Overboost режим: 300 Нм). Новият трицилиндров турбодизелов двигател идва с 1,5 литра обем, 116 к.с. и 270 Нм.
Mini с още по-скъпа платформа
Новите двигатели ще бъдат комбинирани с нови ръчни и автоматични трансмисии, оборудвани със старт-стоп система.
За първи път в Mini ще бъдат използвани и електронно управляеми амортисьори. Стилът на изпълнение може да бъде предварително избран - комфортен или спортен. Предстои воланът да получи електромеханично управление, което може да се комбинира с паркинг асистент. За осигуряване на по-голяма безопасност при сблъсък с пешеходци капакът на двигателя е пиротехнически активен.