При Mini отново предстои смяна на модела. На автомобилното изложение в Лос Анджелис представиха третото поколение от новата ера на Mini, за пореден път с пораснали размери.
Mini - най-малката кола, това вече е история. В новото си издание, което ще бъде представено за първи път на автомобилното изложение в Лос Анджелис, британецът продължава да расте. Новото Mini, конструирано върху изцяло нова платформа, има дължина минимум 3,82 м, с което надмина предшественика си с цели десет сантиметра. Към широчината са добавени четири сантиметра, а към височината само 7 милиметра. Към междуосието Mini прибавя малко повече от 3 см. Заедно с новите седалки, оформени с оглед на икономичното оползотворяване на пространството, това би трябвало да предостави осезаемо повече място на пътуващите отзад. С 51 литра е увеличен багажният обем, който вече е 211 литра.
Позната визия, нови двигатели
С външния си вид новото Mini остава вярно на типичните за модела форми. Предната част обаче отново е станала по-висока, задните светлини са пораснали значително. Многобройни хромирани рамчици подчертават качественото изпълнение.
Под високия преден капак се е настанило ново поколение двигатели. В Cooper тупти сърцето на 1,5-литров трицилиндров бензинов турбомотор със 136 к.с. и 220 Нм въртящ момент. По-наточеният Cooper S се предлага с четирицилиндров двулитров бензинов турбодвигател със 192 к.с. и 280 Нм (при форсиране – 300 Нм). Единственият дизел при пазарния старт на модела ще бъде 1,5-литров трицилиндров със 116 к.с. и 270 Нм въртящ момент. И трите двигателя могат да се комбинират с шестстепенна механична или шестстепенна автоматична скоростна кутия.
Mini с повече системи за подпомагане на водача и динамично шофиране
Новата ходова част с лека конструкция и – по желание – адаптивни амортисьори, която може да бъдат конфигурирани по избор в три режима, създава още по-силно картинг усещане.
Новата концепция за управление на функциите и визуализация доставя още повече радост зад волана. Скоростомерът вече е разположен непосредствено пред водача, големият централен дисплей обединява множество уреди и показва с цветно осветление избрания режим на шофиране. Head-up дисплеят пред водача също е нов и се предлага като допълнителна опция.
Откъм частта помощни системи новото Mini е добре екипирано. Наред с другото може да се поръча базиран на данни от камера активен темпомат с регулиране на скоростта, предупреждение за сблъсък с предния автомобил или с пешеходци и аварийно активиране на спирачките, асистент за дълги светлини, разпознаване на пътните знаци и асистент за паркиране.
Новото Mini ще бъде при търговците през пролетта на 2014 г. и ще стартира в Германия с цена от 19 700 евро за бензиновия Cooper със 136 к.с., 23 800 евро за Cooper S и 21 450 евро за Cooper D.