Може би последният Golf с двигател с вътрешно горене ще има нов интериор с подобрено качество.
Сегашният VW Golf 8 с вътрешнофирмен код CD е на пазара от края на 2019 г., а през 2024 г. компактният модел трябва да бъде модернизиран. Това е срокът, който изпълнителният директор на VW Томас Шефер обяви пред испански медии.
Нашият ловец на маскирани новости успя да направи първите снимки на осъвременения модел - включително интериора.
Нова визия на Golf 8 след фейслифта
Прототипът все още е непроменен визуално, но Volkswagen със сигурност ще ревизира предната и задната престилка, както и решетката. В зависимост от версията на модела предната престилка ще има различен вид. Фаровете ще запазят формата си, но интериорът се очаква да бъде преработен. Видими накрайници на ауспуха вече няма да стърчат от задната престилка, при най-скъпите модели обаче ще бъдат интегрирани обратно в престилката. Намеси по ламарините обаче няма да има.
В замяна на това промените в интериора са значителни. Освен че е скроен наново като оборудване и дизайн, той получава и нов голям дисплей в средата. Докато формата на арматурното табло остава същата, компанията от Волфсбург се отказва от ниския екран, свързан с приборния панел. Вместо това хората от VW инсталират свободно стоящ 12,9-инчов екран, познат например от VW ID.4. В долния край могат да се видят допълнителни контролни бутони.
По-качествен интериор, същите двигатели
Цифровият кокпит също вероятно ще е малко по-голям. Централната конзола има различен стил в сравнение с актуалния интериор на Golf. Освен това във Volkswagen са чули критиките и са придали на своя "все още" бестселър по-качествен вид на интериора – вместо твърда пластмаса пътниците ще усещат в бъдеще по-меки пенопласти или дори текстилни покрития. Като цяло VW се надява, че фейслифтът ще постави под контрол днешните проблеми с качеството и софтуера.
Що се отнася до двигателите, модернизираната версия на Golf 8 е базирана на сегашния модел – като агрегатите са оптимизирани по отношение на разхода и мощността. Те започват с 1,0-литровия TSI със 110 к.с. и стигат до 2,0-литровия TSI в Golf R със задвижване на четирите колела и 320 к.с. Двулитровият дизел е в диапазон от 115 до 200 к.с. Под името Golf GTE ще има и два PHEV модела с 1,4-литров мотор и 204 или 245 к.с. С обновяването на Golf 8 може би ще приключи и цялата моделна серия. От VW не са излезли с твърд ангажимент, че ще бъде произвеждан Golf 9.
Текст: Холгер Витих
Снимки: Щефан Балдауф