Впечатляващите показатели са възможни благодарение на най-продавания кросоувър Qashqai и електрическия Leaf
Японската компания Nissan за първите шест месеца на 2015 г. реализира в Европа 384 726 нови продажби. Този показател е с 4,3% по-висок, отколкото през същия период на миналата година. По този начин Nissan стана най-продаваната азиатска автомобилна марка в Европа, съобщава пресслужбата на компанията.
Тези впечатляващи показатели са възможни благодарение на най-продавания кросоувър Qashqai и електрическия Leaf. Чрез тези модели Nissan има пазарен дял в Европа, равен на 4,2%.
В Европа продажбите на нови автомобили се покачват за двадесет и през юни т.г. те са в размер на 1 364 009 превозни средства. Това съобщиха от Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Този показател е с 14,6% по-висок в сравнение с миналата година, което е рекорд от декември 2009 г. От началото на 2015 г. в Европа са продадени 7 169 984 автомобила , или с 8,2% повече, отколкото година по-рано.
Най-голямото количество нови коли през последния месец са продадени в Германия. Само за юни там са регистрирани 313 539 нови автомобила (+ 12,9%). На второ място в списъка е Обединеното кралство с резултат 257 817 продадените бройки (+ 12,9%). На третата позиция се нарежда Франция. В тази страна през юни са продадени 225 638 нови коли (+ 15,0%)
Сред автомобилните производители с най-големи продажби декларира Vplkswagen - 331 244 (+ 16.8%). Второто място е отредено на PSA Group с 148 932 продадени автомобила (+ 12.8%). В престижната тройка попада и концерна Renault (148 205 единици). Този показал е с 4,5% по-висок, отколкото година по-рано. На четвърто място се подрежда Ford, който през юни 2015 продаде 101 431 превозни средства (+ 16,4%).