Световният съвет по моторни спортове реши, че Pirelli ще бъде единственият доставчик на гуми за Формула 1 от 2011 до 2013 година. Правилото за 107% в квалификациите отново влиза в сила, а задното крило ще бъде подвижно за сметка на забраната на F-duct системите.
Както се и очакваше, ФИА окончателно ратифицира решението на FOTA Pirelli да бъде номиниран за единствен доставчик на гуми във Формула 1. Изненадата обаче е, че федерацията директно делегира на италианците правото да изпълняват тази функция за период от три години, без реално да обявява търг. Bridgestone също бе единствен доставчик между 2008 и 2010 г. (на практика четири години заради преждевременното оттегляне на Michelin през 2006-а), но тогава спечелиха процедурата.
Другата съществена промяна в правилника за сезон 2011 засяга забраната на всякакви аеродинамични системи, които се контролират посредством движение на пилота. Това на практика означава, че догодина F-duct системите отпадат окончателно от автомобилите заради начина, по който се задействат (с ръка, крак и т.н.).
Същевременно ФИА даде зелена светлина на подвижното задно крило с цел да увеличи изпреварванията. Системата ще се контролира от пилота, но при определени условия – първото е състезателят в задна позиция да е на минимум секунда от този, когото ще атакува, второто е, че трябва да са изминали минимум две обиколки след старта, за да може системата да се активира и третото е, че пилотът трябва да бъде информиран по информационната система в болида, че може да използва активното задно крило. Системата ще се деактивира при първото натискане на спирачките след включването й.
Още един интересен аспект от промените в регулациите за сезон 2011 засяга правилото за 107% в квалификациите, което бе премахнато през 2002 година. То гласи, че пилотите, които не са се вместили във времето на полпозишъна плюс седем процента, няма да имат право да участват в самото състезание. Заради инцидента в Канада с Хамилтън състезателите вече са длъжни да закарат своя автомобил на собствен ход в закрития парк след края на последната квалификационна обиколка. Друга промяна, свързана със сигурността, засяга определянето на максимално време за един тур след края на бързата квалификационна обиколка.
Изпреварването на Шумахер срещу Алонсо в Монако тази година провокира още една корекция в правилника. Тя засяга автомобила за сигурност и гласи, че атаките са забранени в последната обиколка, независимо от това, че сейфти карът се е прибрал. При останалите случаи обаче изпреварванията са позволени след преминаването на първата линия за автомобила за сигурност.
Последната корекция засяга минималното тегло на болидите. От 2011 г. то ще бъде 640 кг, което категорично означава, че KERS системите ще бъдат върнати в употреба. Именно заради тях ФИА обяви минимум от 620 кг тази година срещу 605 за предходната, но FOTA стопира използването им.
анонимен
Пак са измислили пълна простотия нещастниците от ФИА. Развалиха спорта.