Porsche ще участва отново в „24-те часа на Льо Ман“ със заводски отбор през 2014 г., обявиха официално от Цюфенхаузен днес. На този етап подробности за програмата няма.
Porsche държи еднолично рекорда за най-много победи в маратонската надпревара, след като през 1998 г. Алан Макниш, Стефан Ортели и Лорен Аиело записаха шестнайсетия успех в историята на марката и то ако броим единствено първите места в генералното класиране.
Именно през 1998 г. Porshe прекрати заводската си програма в „Льо Ман“, но на практика автомобилите на немския производител са неизменно на стартовата решетка, доминирайки в GT класовете. Прототипът RS Spyder пък, който Porsche разработваше съвместно с Penske, спечели три титли в американските серии „Льо Ман“ при конструкторите и три при пилотите за периода от 2006 до 2008 г. и стигна до първото място в класа на „24-те часа на Льо Ман“ през 2008 и 2009 г.
Porsche ще участва в маратонските шампионати през 2014 г. с прототип от LMP1, което означава, че ще бъде пряк конкурент на Audi, въпреки че двете компании са под шапката на VW. Не е изключено обаче инголщатци да прекратят програмата си, след като в тазгодишното издание на надпревара спечелиха десетата си победа.
„Моторният спорт винаги е бил съществена част от марката Porsche“, обяснява президентът на компанията Матиас Мюлер. „Ето защо бе въпрос на време да се върнем със заводски отбор в лигата на най-добрите. Успехът на Porsche в „Льо Ман“ е неоспорим, ето защо искаме да се върнем на пистата със седемнайсета победа.“
На този етап няма никаква информация за прототипа, който спортното подразделение на компанията ще започне да развива в близко бъдеще. Ръководителят му Хартмут Кристен обаче не отрича желанието на компанията да продължи да работи върху „зелените“ технологии като при 911 GT3 R Hybrid.
„Сега започваме детайлно проучване, за да преценим каква е най-добрата опция за нашия нов автомобил. Изборът ни, естествено, зависи от това как точно ще изглежда правилника за 2014 г. Принципно тези регулации са интересни за нас, тъй като една от възможностите пред нас е да се възползваме опита си в областта на хибридните технологии при разработването на новия прототип“, коментира Кристен.