Ускорението от 80 до 120 км/ч с новия турбо дизел става за 8,9 сек
Премиера за „шептящия“ дизел в Astra GTC: напълно новият двигател 1.6 CDTI сега осигурява динамично и чисто задвижване и на спортното компактно купе. С добавянето му към вариантите за този модел, турбо дизелът със 100 кВт/136 к.с. и въртящ момент 320 Нм се предлага за цялата гама на Astra. Той заменя досегашния 1,7 CDTI и осигурява повече динамика и въртящ момент при по-малък работен обем. Astra GTC може да бъде поръчан с новия двигател на цени от 37 860 лева (препоръчителна цена за българския пазар с включен ДДС).
Задвижван от 1,6 CDTI моделът изразходва едва 4,1 литра дизелов гориво на 100 км и отделя едва 109 г/км CO2. Това осигурява на Astra GTC сертифициране в германския клас A за енергийна ефективност. Но това не е всичко – със своя динамичен характер, новият турбо дизел оправдава напълно спортната същност на купето. Новото поколение изцяло алуминиев агрегат разполага с максимален въртящ момент 320 Нм – или с 20 Нм повече от 1,7-литровия предшественик със 130 к.с. „Шептящият“ дизел разполага с 6 к.с. повече мощност от предишното поколение дизелов мотор, въпреки по-малкия си работен обем. Astra GTC ускорява от нула до 100 км/ч за 10,2 секунди, а ускорението от 80 до 120 км/ч на пета предавка става за 8,9 вместо за досегашните 10,5 секунди. Максималната скорост достига впечатляващите 198 км/ч.
Opel обнови двигателната гама на Astra GTC в рамките на кратък период от време. Широкият спектър от задвижващи агрегати се увенчава от върховия мотор с 206 кВт/280 к.с. на версията OPC. Към него се добавят новите 2,0 BiTurbo CDTI със 143 кВт/195 к.с. и 400 Нм, мощният 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo (бензинов турбо с директно впръскване) във версии със 125 кВт/170 к.с. и 147 кВт/200 к.с., както и изключително тихият 1,6 CDTI със 100 кВт/136 к.с.
Приятно тих: Високо ниво на комфорт благодарение на ниското шумово ниво
Двигателят 1,6 CDTI включва система Start/Stop заедно със система за рекуперация на енергията при спиране и се комбинира с новоразработената, усъвършенствана механична шестстепнна трансмисия, която гарантира високо ниво на комфорт при превключване. Множество подобрения в компонентите на предавателната кутия и механизма за превключване, както и за интеграцията им в автомобила, водят до значителни подобрения в удобството при шофиране.
Изключително тихият и ефективен дизелов двигател на Opel е първият агрегат в гамата на Astra, който вече покрива бъдещите нива на емисии Euro 6. Този факт го прави най-чистият двигател със самовъзпламеняване, който Opel някога е конструирал. Той е най-добрият в класа по отношение на шума и вибрациите, благодарение на оптимизираната конструкция на компонентите, смесването на горивото с въздуха чрез многократно впръскване и допълнителни акустични мерки. Резултатът е изключително убедителен. Новият двигател на Opel 1,6 CDTI е най-тихият в класа – факт, осигуряващ му прозвището „шептящият“ дизел. Допълнителен принос за качествата му има VTG турбокомпресорът (турбокомпресор с променлива геометрия), системата за директно впръскване с високо налягане common rail и каталитичната система за улавяне и преработка на азотните окиси NOx trap (LNT). Устройството LNT е монтирано пред дизеловия филтър за твърди частици и може да задържа и разгражда азотните окиси (NOx) от отработилите газове. Това е едно компактно решения за постигане на по-чисти емисии.