Дизайнът на пилотската кабина е до голяма степен идентичен с този на Astra
От средата на 2017 Crossland X измести вана Meriva. Новият CUV (Crossover Utility Vehicle) също така с променлив интериор е върху същата платформата, която ще използва и новият Citroën C3 Picasso.
Стилен, непретенциозен, невероятен - това са все атрибути, които Opel е пуснал за своя нов модел. За да имплантира всичко под металната одежда на новия Opel Crossland X, той изцяло залага на картата на кросоувъра. Той е позициониран, като втори X модел, някъде над Mokka X и през есента вече попълни палитрата с компактния Grandland X.
Още в началото на 2015 Opel и PSA обявиха своя алианс. Там се казваше, че ще произвеждат B-MPV както и C-CUV в завода на GM в Сарагоса и в завода на PSA в Сошо. В C-сегмента – бъдещото Peugeot 2008 и сега представеният Opel Crossland X са плод на съвместната работа.
Crossland X заимства от Astra
Новият Opel Crossland X не възнамерява да бъде SUV за трудно достъпни терени, но бумът на SUV сегмента отдавна се е разпрострял до така наречените кросоувъри. Именно тези многобройни потенциални клиенти възнамерява да атакува Opel в бъдеще. Затова Crossland има впечатляваща визия и висока позиция на седалките. При дължина на автомобила от 4,21 метра, Crossland X е с 16 сантиметра по-къс от Opel Astra, едновременно с това високият 1,59 метра е с 10 см по-висок. Широчината възлиза на 1,76 метра. Товарното пространство на петместния модел възлиза на 410-литра. Функционалността осигурява дългата задна седалка в три части, която позволява напълно да се сгъне и да се изтегли встрани. Ако само се изтегли багажникът разполага с 520 литра обем, а когато се сгъне, обемът вече достига до 1255 литра.
Дизайнът на Opel Crossland компилира елементи на Opel Adam като покрива и много Mokka X, пропорциите не се различават особено много от Meriva, който Crossland измести. Crossland X се отличава фронтално с характерната радиаторна решетка с лъскав Opel-Blitz и LED двойна светлина графика, както и AFL-LED фарове. Хромираната линия в задния ръб на покрива е заимствана от Adam. Защитата отзад е типична за SUV, задните светлини също залагат на LED технологията. Разположените по цялата каросерия пластмасови панели придават импозантна визия на екстериора.
Тест драйв в новия Opel Crossland X
Почти непроменените пропорции в сравнение с Meriva предполагат, че качването в Crossland става е лесно. Позицията на седалките е повдигната, тъй като това се нрави на кросоувър и ван клиентите. Само между волана и предното стъкло се открива обширна пластмасова повърхност, което прави гледката към предницата на новия модел забележителна, за разлика от непретенциозната задна част на Crossland X, с която се отличават много съвременни автомобили, както и забележителната С-колона.
Но дори когато на предната седалка се настани един 1,85-метров човек и регулира волана, както и позицията на седалката, неговият близнак отзад ще може също добре да се настани зад него. Неговите колене ще докоснат гърба на предните седалки, само когато плъзгащата се задна седалка е позиционирана на трета от деветте възможни позиции и ще докосне леко с глава тавана, защото изложбеният модел изненадва с голям панорамен стъклен покрив за повече светлина. Краката на седящите отзад пътници лесно се побират под предната седалка.
Практично: средната част на облегалката на задната седалка може просто да се сгъне напред, без да се образува мост или рамка: което осигурява почти 30 сантиметра широк процеп за достъп до багажното отделение. Между задните пътници има два държателя за чаши за напитки, които може да са в багажника. Багажника е с равен двоен под, без стъпало след задния ръб и пред облегалките на задните седалки. Самият под изглежда не особено еластичен.
Отпред очите ни грабва горната част на арматурното табло от пореста материя, в централната конзола се предлага опция за индуктивно зареждане, контакт за захранване на 12 волта и USB връзка за електрически уреди, а воланът с многото бутони за управление приляга удобно в ръката. Долните части на облицовката на кокпита изглеждат по-малко качествени, както и сивите декоративни повърхности в тестовия автомобил и това което блести като хром, не се усеща студенина на метал. Z-образната механична ръчна спирачка напомня на Peugeot. Комфортната атмосфера е благодарение на (опционалния) панорамен покрив и преди всичко на голямото пространство, с което например един VW Golf спокойно го превъзхожда.
Дизайнът на пилотската кабина е до голяма степен идентичен с този на Astra. Само зоната на управление на климатика е конфигурирана по различен начин. На централната конзола доминира 8- инчов цветен сензорен екран. Разбира се, новият Crossland X разполага с добра мрежа.
Opel Crossland X без опция за задвижване на всички колела
Базовата версия на новия Crossland X с 112-литров бензинов двигател и 81 к.с. е на цена от 16 850 евро, което го прави с около 500 евро по-скъп от Meriva. Основният агрегат има разход на гориво от 5,1 литра на 100 километра и отделя 114 грама CO2 на километър. Друг вариант на двигател с впръскване на бензин с Turbo се предлага в три варианта: 110 к.с.Ecotec вариант на петстепенна трансмисия в комбинация с оптимизирано триене (4,8 л/100 км, 109 г/км CO2) и като вариант с шестстепенна автоматична скоростна кутия (5,3 л/100 км, 121 г/км CO2) и двата разполагат с максимален въртящ момент от 205 Нм. Третата версия на 1,2-литровия бензинов двигател е мощният 130 конски сили турбо двигател, изпращайки 230 Нм въртящ момент към коляновия вал. Той е куплиран с механична шестстепенна скоростна кутия и спринтира за 9,1 секунди до 100 км/ч, достига максимална скорост от 206 км/ч. Opel дава среден разход на гориво от 5,0 литра на 100 километра, емисиите на CO2 от 114 г/км.
От страна на дизела на разположение по избор са три двигателя с турбокомпресори. 19 300 евро струва 1,6-литровият четирицилиндров двигател с мощност 99 к.с. и 254 Нм (консумация от 3.8 л/100 км, 99 г/км емисии от CO2). Към него се присъединява Ecotec версията със старт/стоп и 93 г/км CO2 емисии. Икономичната версия има разход от 3,8 литра дизел на 100 километра. Топ двигателят е 1.6-литровият дизел с мощност от 120 к.с. и максимален въртящ момент от 300 Нм, с шестстепенна ръчна трансмисия достига максимална скорост от 186 км/ч и има разход от 4,0 литра на 100 километра и изхвърля 103 грама CO2 на километър.
Предлага се и версия със задвижване на пропан-бутан с 1,2-литров двигател с мощност 81 к.с., който е конструиран двувалентно. Трицилиндровият двигател се куплира с петстепенна механична скоростна кутия. 36-литровият резервоар се помещава в мястото на резервната гума, така че пространството в отделението за пътници се запазва. При двувалентна работа, може да се измине разстояние от 1300 километра (според NEDC) с едно зареждане на гориво. Crossland x с двигател на пропан бутан се предлага за 21 200 евро.
Модификациите на Crossland X са само със задвижване на предните колела. Концептуално не се предвижда задвижване на четирите колела.
На борда на новия Opel Crossland X опционално се предлагат многобройни системи за сигурност. Опциите включват Head-up дисплей, адаптивни LED фарове, адаптивен круиз контрол, поддържане лентата на движение, предпазване от сблъсък, камера за обратно виждане, асистент за аварийно спиране, регистриране умора и асистент при паркиране. Телематичната услуга On-Star е в листата с оборудването. Също така има и IntelliLink инфотейнмънт система, включително осеминчов цветен сензорен екран с Apple CarPlay и Android Auto. Към това се предлага и възможност за индуктивно зареждане на мобилни телефони, разположена на централната конзола за 125 евро.