Берлин реши: италианският автомобилен производител и австрийско- канадският производител на автомобилни части получават достъп до сметките на европейското подразделение на GM. Другите двама кандидати – RHJ International и китайската компания BAIC са приканени да подобрят офертите си, съобщи всекидневникът Die Welt.
Все още не e взето окончателно решение относно това кой е най-подходящият кандидат, а министърът на икономиката Карл-Теодор цу Гутенберг коментира, че “са необходими още подобрения” в офертите основнo що се отнася до работните места и връщането на обществените субсидии.В тази връзка Fiat вече направи важни отстъпки, за да се опита да убеди немските власти в добрите си намерения. Според вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung от 10 000 работни места, които торинският автомобилен производител възнамерява да съкрати, само 2000 ще са в Германия. Освен това от Лингото обещаха да върнат за 4 години 6-те милиарда гаранции върху кредитите, които искат от Берлин.
От своя страна, Magna също ще трябва да обмисли първоначалното си намерение да съкрати 2200 работни места в Бохум.
Според предварителните прогнози Мagna ( която действа съвместно с руския гигант ГАЗ и Sberbank) има предимство пред Fiat, тъй като разполага с подкрепата на немските власти, GM (който не иска да подсили директен конкурент) и синдикатите към Opel.