Всекидневната е основната тема на уникалния нов конкурс за дизайн, търсещ използването на възможностите на социалните медии и мрежи като инструмент в създаването на дизайна на бъдещите автомобили. Въпросът на Opel/Vauxhall към студентите-участници в интерактивния конкурс, провеждан съвместно с интернет-сайта Car Design News е “Какъв според вас е стилът на нашата всекидневна?”
Конкурсът предвижда участие на студенти в европейски учебни заведения по дизайн и включва както вътрешен, така и външен дизайн като втора фаза. Той стартира на 11 октомври и ще достигне своята кулминация с представянето на работите на финалистите и обявяването на двамата победители в рамките на международното автомобилно изложение в Женева през месец март 2011 година.
В първия, интериорен етап европейските студенти по дизайн ще се изправят пред предизвикателството да създадат автомобилно вътрешно пространство, отразяващо идеята за “всекидневна в движение“. Изискването към тях е да подчертаят еднакво добре в своите разработки както емоционалната, така и рационалната страна на марката Opel/Vauxhall и нейния стилистичен език, който компанията описва с мотото “пластична артистичност и германска прецизност”.
В основата на този проект е директорът вътрешен дизайн в Opel/Vauxhall Лиз Ветцел, която ще бъде един от членовете на журито на конкурса. “Важно и вълнуващо за мен е студентите да разберат същината на нашата марка, тъй като тя се намира в движение – става много по-динамична, излъчва повече страст и има ясна визия, която личи в изпълнението на външността и интериора на актуалните ни продукти. Ние не търсим само дизайнерските умения в студентите, а искаме да създадем едно истинско преживяване,” споделя Ветцел.
Екипите и на Opel/Vauxhall и на сайта Car Design News вярват, че цифровите технологии и интернет обществото в бъдеще ще играят важна роля в автомобилния дизайн. Именно поради тази причина всеки студент в учебно заведение по дизайн в Европа – във всеки профил, не само автомобилен – ще може да вземе участие в конкурса и всеки в Европа ще може да остави своя коментар за представените работи. След това индивидуалните предложения ще бъдат прегледани, ревизирани и дори представени под формата на нов дизайн в интерактивен процес.
“Интерактивната комуникация е ключова част от проекта,” споделя Джо Симпсън, редактор в сайта Car Design News. “Искаме да поощрим студентите да качват своите идеи още от първия ден, за да могат всички да направят своите коментари по тях. Членовете на журито ще следят както разработката на дизайна, така и участието в обществената дискусия на отделните проекти. Колкото по-рано представите проекта си, толкова по-пълна обратна връзка ще получите. Това на свой ред ще ви даде възможност да направите промени, съобразени с мнението на останалите и в крайна сметка ще придаде по-завършен вид на вашето предложение.”
Журито, съставено от дизайнери на Opel/Vauxhall и други водещи професионалисти в сферата на дизайна, ще дават своето мнение, следвайки напредването на конкурса и развитието, което търпят отделните проекти. Интериорната фаза от надпреварата ще приключи на 10 декември, когато постъпилите предложения ще бъдат замразени и по тях няма да могат да се правят повече промени.
Трите най-добри предложения, избрани от членовете на журито, впоследствие ще бъдат използвани в качеството на задания за втория, екстериорен етап от конкурса, чиито старт ще бъде даден в началото на 2011 година.
Наградата за спечелилия първо място в интериорния етап студент ще бъде платен стаж в дизайнерския център на Opel/Vauxhall в Рюселсхайм, Германия.
Повече подробности по условията и същината на конкурса може да видите тук.