Шефът на PSA Карлос Таварес се надява да възстанови немския автомобилен производител
Opel отхвърля информацията, че загубата на марката е увеличена до над 1 млрд. евро през миналата година.
Като се позовава на вътрешни източници, икономическият вестник Handelsblatt писа, че Opel, който General Motors продаде на PSA Group през август миналата година, е загубил повече от 1 млрд. евро оперативни загуби през 2017 г.
През 2016 г. европейският бизнес на GM, главно Opel и роднинската британска марка Vauxhall отбелязаха загуби от 257 млн. долара, което е подобрение в сравнение със загубата от 813 млн. долара през 2015 г.
Говорител на Opel заяви пред влиятелното издание Automotive News Europe във вторник, че информацията на Handelsblatt е фалшива. "Тази цифра не съществува в Opel / Vauxhall, тъй като тя не е налична."
Opel отбеляза сериозни финансови в продължение 19 години под управлението на General Motors. Главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес се надява да възстанови немския автомобилен производител, както направи и в концерна PSA, който бе стигнал почти до банкрут. Бизнес планът PACE на Opel е насочен към оперативен марж от 2% през 2020 г. и 6% до 2026 г.
Таварес заяви, че придобиването на Opel ще доведе до икономии благодарение на синергията в рамките на групата.
Въпреки новите продукти, представени през 2017 г., включително компактния SUV Grandland X, продажбите на Opel спаднаха през миналата година с 5% до 936 753 единици, сочат д данните на JATO Dynamics, докато ръстът на европейския пазар през същото нарасна с 3,3%.
Загубите на Opel се ускориха в края на миналата година, като компанията загуби около 4 млн. евро всеки работен ден, съобщиха от Automobilwoche през миналата седмица, дъщерно издание на Automotive News Europe.
Таварес посочи, че фабриките на Opel са по-малко ефективни, отколкото тези на PSA и започна съкращения на работни места в заводите на Vauxhall в Елетър Порт, Северозападна Англия.
Очаква се PSA да оповести финансовите резултати на Opel за 2017 г на своята пресконференция на 1 март.