Компанията няма да предприема действия по разработване на нов компактен хечбек съвместно с френската група Peugeot-Citroen
Това заяви в интервю за изданието Autocar председателят на съвета на директорите на немския производител Карл-Томас Нойман.
„Имахме споразумение за разработване на компактен автомобил от последно поколение. Но това се оказа грешка, понеже в този случай нашите модели ще останат без платформа от General Motors. Според мен трябва да използваме шаси на GM за малка кола, като по този начин ще монтираме в новия модел собствени двигатели и технологии”, сподели пред журналисти Нойман.
В допълнение немският специалист подчерта, че сътрудничеството с Peugeot Citroen в основните направления е особено полезно. По негово мнение започналото през миналата година партньорство в областта на логистиката е помогнало на всяка от компаниите от алианса да икономисат по 60 милиона евро. Нойман допълни още, че в бъдеще общата система ще позволи на компаниите да спестят до два милиарда долара всяка година.
Що се отнася до съвместните автомобилни проекти, Нойман напомни, че бъдещите ванове Meriva, Zafira и фургонът Combo ще бъдат правени в сътрудничество с партньори. Всички те ще бъдат разработвани върху платформи на PSA, двигателите също ще идват от френска страна. На свой ред Opel запазва правото си да заменя няколко модула. Междувременно, производителите ще се заемат с проектирането на съвместна платформа за средноразмерни модели.
Нойман сподели пред журналисти причините за напускането на Chevrolet от европейската сцена в края на 2015 г. Спроред него през последните десетина години Chevrolet успяваше да продава средно 200 000 коли годишно. В техническо отношение тези автомобили бяха много близки до колите на немския бранд, и ръководството стигна до извода, че продажбите на колите на двете марки на един и същ пазар няма смисъл.