Премиум марката DS в състава на PSA също ще отсъства от салона край езерото Ле Ман
Opel ще пропусне автомобилното изложение в Женева през март, тъй като марката е подложена на натиск от страна на новите собственици - PSA Group, да намали разходите си, за да отмени дългогодишните загуби.
След дебюта на седем нови автомобила през миналата година, включително кросоувърите Grandland X и Crossland X, Opel и посестримата компания Vauxhall нямат големи премиери през 2018 г.
Говорител на PSA заяви, че автомобилните представяния са само един от многото маркетингови инструменти. "Ако няма нов продукт, тогава марките няма да бъдат там", посочи говорителят.
Премиум марката DS в състава на PSA също ще отсъства от Женева, но Peugeot и Citroen ще присъстват, каза говорителят.
Необходимостта на автомобилните салони като скъпа витрина за марките и дебютите на нови модели е под въпрос, тъй като производителите на автомобили все повече държат на свои собствени събития или присъстват на изложения като CES в Лас Вегас или малки по-разнообразни интерактивни витрини като Фестивала на скоростта в Гудууд, Великобритания.
Peugeot и DS пропуснаха изложението във Франкфурт миналата година заедно с Nissan, Fiat, Volvo и Jeep. Ford, Volvo и Mazda останаха далеч от Парижското шоу през 2016 г.
Изложението в Женева е едно от малкото световни автомобилни събития изложения, на които присъстват всички главни луксозни марки.
Opel от своя страна заяви, че ще се съсредоточи върху собствените си събития. Марката ще се появява само на автомобилни салони, когато има добър бизнес и маркетингови причини да го направят, съобщи говорител на Opel пред немската информационната агенция DPA.
Бизнес планът PACE на Opel цели постигането на 2% марж на печалбата до 2020 г., главно чрез повишаване на ефективността и намаляване на разходите. PSA вече е намалила работното време в немските заводи а Opel и съкрати работните места във фабриката на Vauxhall в Елесмър Порт, Англия