Продажбите на автомобила в Европа започват през втората половина на 2015 г.
Volkswagen изцяло ще обнови следващото поколение на лекотоварния VW, за да може да се наложи в надпреварата срещу конкуренцията на Mercedes V-класа. Това е първата изтекла информация за VW T6.
Новият VW T6 с ново лице
Шестото поколение на лекотоварния VW, който всъщност е претърпял голям фейслифтг, ще дебютира като T6 на автомобилното изложение RAI през април 2015 в Амстердам. Променената визия се забелязва още от новоконфигурираната предна част, която напомня дизайна на студията Bulli E-Co-Motion, която бе представена по време на автомобилното изложение в Женева. Лицето се откроява с радиаторна решетка в две части и нови LED фарове. Недодяланата предна престилка на студията би могла да се монтира само на леката версия на T6. При нормалния транспортер тя не може да намери приложение. Иначе каросерията на автомобила остава незасегната. Задните светлини имат нови графики и задната броня нова форма. С тези визуални ретуши VW T6 е освежен за битката с Mercedes V класа. Едва през 2020 г. VW ще пусне на пазара новия Т7.
Двигателите на VW T6 с 204 к.с.
Под новооформения капак на двигателя, отново ще намерят място TDI двигатели с два литра работен обем. Диапазонът на мощността ще варира от 84 к.с.на базовия двигател на вановете до битурбо с приблизително 204 к.с. при T6. Студията T6- Tristar ще се задвижва от двигател с мощност дори с 230 к.с., който засега няма да се предлага в T6. Картината при бензиновите двигатели е подобна, като при тях остава двулитровият четирицилиндров TSI с мощност от 150-204 к.с. За супер мощните двигатели е предвидена опция със задвижване на четирите колела, купувачът също може да избира между шестстепенна механична и 7-степенна DSG трансмисия, иначе стандартно на борда има 6-степенна механична скоростна кутия. Двигателят е оборудван серийно със старт-стоп система, която ще намали консумацията на гориво с около 1 литър.
За да се гарантира далеч по-добър комфорт на возене, занапред се предлага опция с адаптивни амортисьори. При което настройката на шасито DCC разполага с три различни режима. Който иска още по-твърдо возене, ще трябва да инвестира допълнително евро за спортно окачване с 20 мм по-нисък просвет. Когато става въпрос за асистиращи и инфотейнмънт системи, VW е обновил изцяло новия T6. Наред с адаптивния круиз контрол, новият VW Bus е окомплектован с функция за аварийно спиране за градско движение, мултиколизионна спирачка, асистент за дълги светлини, сензори за паркиране, дистанционно отваряне на вратата на багажника, асистент при изкачване на стръмни участъци, система регистрираща умора, асистент за мъртъв ъгъл, парктроник за ремарке и отопляемо предно стъкло. Инфотейнмънт системата на VW е изградена от най-съвременни компоненти, които осигуряват интеграция със смартфон и онлайн достъп.
Интериорът на новия VW T6 е с изцяло ново експониране. Caravelle/Multivan и Kombi са с лесен достъп, а седалката на шофьора с функция за запаметяване. Цялото арматурно таблото е преобразено, като главният елемент е екранът в центъра, който е обрамчен от два въздушни отвора. Водачът управлява с трилъчев волан, следи класическите кръгли инструменти и превключва предавките посредством лост върху централната конзола. Наред с всичко това обикновените материали на интериора са заменени със скъпи, които в T6 са в черен пиано лак или в цвета на купето, както и полиран алуминий или фино дърво.
Цените на новия VW Bus започват от 33 000 евро, от 20 април се приемат заявки, а доставките започват от юли 2015.