Суперминито получава технологиите SKYACTIV на марката, както и стил, вдъхновен от концепта Hazumi
Mazda пусна нова информация за предстоящата си „двойка” в навечерието на планирания европейския старт на колата в началото на следващата година.
Конкурентът на Ford Fiesta е четвъртият модел на Mazda, след CX-5, „шестицата” и „тройката”, който получава добре приетата технология SKYACTIV и дизайнерския език Kodo. Първо японците ще получат новия модел през есента, като производството трябва да започне в най-скоро време в завода на фирмата в Хофу, близо до Хирошима.
Сегментът на суперминитата е все още най-големият в Европа. Запознати по-рано заявиха, че новият модел ще бъде по-лек, по-пъргав и по-пестелив от сегашния.
Японският автомобил ще получи 1,5-литров бензинов мотор с три нива на мощността и отговарящ на екологичния стандарт Евро 6, както и дизелов агрегат също с работен обем 1,5.
Новата Mazda 2 използва ново шаси и лека, здрава каросерия, построена на принципите на фирмената технология SKYACTIV. Базовият модел тежи 1045 кг, а най-тежкият – дизеловият, на кантара показва 1115 кг.
Дизайнът на новата „двойка” очевидно е повлиян от добре приетия концепт Hazumi, който направи своя дебют по време на автомобилното изложение в Женева през март. Външното оформление на автомобила е резултат от съвместните усилия на специалистите в Япония , Германия и Калифорния.
Новият автомобил е дълъг 4060 мм и широк 1695 мм, докато височината му е равнана 1495 мм. Със своите размери той е много близък до концепта Hazumi, който е дълъг 4070 мм, широчина - 1730 мм и височина - 1450 мм. Фирмата твърди, че интериорът на „двойката” е забележително просторен.
Ценова информация обаче все още няма.